انتقاد از عدم تحقیق درباره اسلام‌هراسی حزب محافظه‌کار انگلیس
کد خبر: 3898811
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

انتقاد از عدم تحقیق درباره اسلام‌هراسی حزب محافظه‌کار انگلیس

کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن، از کمیسیون برابری و حقوق بشر انگلیس به خاطر عدم تحقیقات درباره اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی، این سازمان اسلامی اعلام کرد کمیسیون برابری و حقوق بشر انگلیس با اعلام تصمیم به عدم انجام تحقیقات رسمی درباره اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار این کشور، به جامعه مسلمانان این کشور بی‌احترامی کرده است.

این نهاد نظارتی انگلیس روز گذشته اعلام کرد که نیازی به انجام تحقیقات درباره اسلام‌هراسی در این حزب نیست زیرا این حزب متعهد شده که خود در این باره دست به تحقیقات بزند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی واکنش این نهاد حقوق بشری در مورد ادعاهای مربوط به یهودستیزی حزب کارگر را یادآور شد. سال گذشته این نهاد با دریافت گزارش‌هایی درباره وجود یهودی‌ستیزی در این حزب، دست به تحقیقات زد.

به گفته کمیسیون حقوق بشر اسلامی، اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار انگلیس بر تمام سه میلیون مسلمان این کشور تاثیر‌گذار است.

این سازمان اسلامی تأکید کرده است که رفتار گزینشی این نهاد حقوق بشری با اقلیت‌ها صلاحیت آن برای مقابله با نژادپرستی را زیر سؤال می‌برد.
 
وعده سال گذشته مسئولان حزب محافظه‌کار درباره تحقیق رواج اسلام‌هراسی در میان اعضای این حزب هنوز عملی نشده و مقامات حزب حاکم با اعضایی که علیه مسلمانان نفرت‌پراکنی می‌کنند، برخورد نکرده‌اند. شورای مسلمانان انگلیس این حزب را به انکار، فروکاستن و فرار از بررسی موضوع اسلام‌هراسی متهم کرده است.
 
انتهای پیام
captcha