از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان در چین
کد خبر: 3894732
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
نوآمدهای کرونا در جهان؛

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان در چین

با روند رو به افزایش تعداد قربانیان و مبتلایان در بیشتر کشورها، امروز آمار چین پس از اینکه اعلام کرد، قربانی و مبتلای جدیدی طی روز گذشته نداشته است، دوباره رو به افزایش گذاشت و از آن سو، نخست‌وزیر بهبودیافته انگلستان به محل کار خود بازگشت و احتمالاً دستور کاهش محدودیت‌ها را اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ با اعلام خبر شیوع کرونا در چین که به تدریج در کشورهای دیگر نیز اشاعه پیدا کرد، هر روز شاهد تعداد مبتلایان و قربانیان بیشتری در سراسر جهان هستیم و آمار تعداد افراد مبتلا در 24 ساعت گذشته از 3 میلیون نفر گذشته است.

بهبودی 29 هزار بیمار کرونایی در ترکیه

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، طی 24 ساعت گذشته 3 هزار و 558 بیمار دیگر، ویروس جدید کرونا را شکست دادند و به این ترتیب تعداد افراد بهبود یافته به 29 هزار و 140 نفر رسید.

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان چین

طی 24 ساعت اخیر دو هزار و 357 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و 99 نفر دیگر بر اثر این بیماری جان باختند؛ بر این اساس ترتیب تعداد مبتلایان به 110 هزار و 130 نفر و تعداد قربانیان به دو هزار و 805 نفر رسید.

براساس بیانیه مذکور، تاکنون برای 889 هزار و 742 نفر تست کرونا انجام شده است. تعداد بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه هزار و 776 نفر و بیمارانی که به دستگاه تنفسی نیاز دارند، 883 نفر اعلام شد.

بوریس جانسون به دفتر کارش بازگشت

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس پس از 22 روز مبارزه با ویروس کرونا امروز، 8 اردیبهشت (27 آوریل) به دفتر نخست‌وزیری بازگشت و کار خود را از سر گرفت. جانسون امروز ابتدا ریاست نشست کابینه از طریق ویدئو کنفرانس را برعهده خواهد گرفت. همچنین پیش‌بینی می‌شود وی در نشست خبری روزانه شرکت کند.

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان چین

براساس گزارش روزنامه «تلگراف»، انتظار می‌رود جانسون این هفته برنامه‌های کاهش محدودیت‌ها را اعلام کند. به گزارش این روزنامه، یکی از معاونان جانسون که نخواست نامش فاش شود گفت که وی ممکن است محدودیت‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه باید دولت در هفتم ماه می سال جاری تدابیر قرنطینه را بازنگری کند، افزود: ولی اگر جانسون بخواهد زودتر از موعد این محدودیت‌ها را کاهش دهد، می‌تواند. عبارت «پایان دادن به قرنطینه» اشتباه است.

افزایش تعداد مبتلایان در کره جنوبی و چین

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری کره جنوبی امروز، 8 اردیبهشت (27 آوریل) طی گزارشی اعلام کرد: 10 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت اخیر در این کشور شناسایی شده و یک فرد آلوده به این بیماری نیز جان باخته است. تعداد کل بیماران کرونایی در کره جنوبی 10 هزار و 738 نفر بوده و 243 بیمار نیز جان باخته‌اند.

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان چین

در همین راستا، کمیسیون ملی بهداشت چین طی اطلاعیه‌ای از مشاهده 3 مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در این کشور خبر داد. براساس این اطلاعیه 2 نفر از این موارد جدید هنگام سفر به خارج از کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند. بنابراین تعداد افرادی که در جریان سفر به خارج از چین یا بر اثر تماس با مسافران خارجی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، به هزار و 636 نفر رسید.

در چین مورد جدید مرگ ناشی از این بیماری ثبت نشده است. در حال حاضر در این کشور 82 هزار و 830 بیمار کرونایی وجود دارد. تاکنون 4 هزار و 633 نفر در چین بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

تعداد مبتلایان در الجزایر و تونس

وزارت بهداشت الجزایر طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با شناسایی 126 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به سه هزار و 382 نفر افزایش یافت. بر این اساس تاکنون 425 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور فوت کرده‌اند.

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان چین

همچنین وزارت بهداشت تونس اعلام کرد: 10 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است و تعداد مبتلایان به 949 نفر رسید. بر این اساس تاکنون 38 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و 216 بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

آمار رو به افزایش کرونا در استرالیا

مقامات ایالات ویکتوریا و تاسمانی در استرالیا اعلام کردند: با فوت 3 بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا طی یک روز گذشته در کشور، تعداد قربانیان این ویروس به 83 نفر افزایش یافت.

در همین راستا، تعداد افراد مبتلا به کووید ـ 19 در استرالیا پیش‌تر 6 هزار و 713 نفر اعلام شده بود که 5 هزار و  558 نفر از آنها بهبود یافته‌اند. از سوی دیگر، تعداد قربانیان ویروس کرونا در نیوزیلند نیز افزایش یافته و به 19 نفر رسیده است.

آشلی بلومفیلد از مسئولان وزارت بهداشت نیوزیلند اعلام کرد: با مرگ یک بیمار 90 ساله مبتلا به ویروس کووید ـ 19 طی یک روز گذشته، آمار قربانیان در سراسر کشور به 19 نفر رسید. همچنین آمار مبتلایان به کرونا هزار و 469 نفر است. تاکنون هزار و 180 بیمار کرونایی هم بهبود یافته‌اند.

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان چین

در راستای اتخاذ تدابیر شدید به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا (کووید ـ 19) در نیوزیلند از 25 مارس تاکنون وضعیت فوق‌العاده و منع رفت و آمد در سراسر این کشور اعلام شده است.

براساس اعلام وزارتخانه‌های بهداشت برخی کشورهای عربی، تعداد قربانیان و افراد مبتلا به ویروس کرونا در میان شهروندان آنها رو به افزایش است.

امارات

وزارت بهداشت امارات متحده عربی اعلام کرد: با مرگ 5 نفر دیگر، تعداد قربانیان ویروس کرونا به 76 نفر افزایش یافت. همچنین 536 مورد جدید آلودگی به این ویروس مشاهده شده است و تعداد مبتلایان نیز به 10 هزار و 349 نفر رسید.

سودان

بنا به اعلام وزارت بهداشت سودان، طی 24 ساعت گذشته با درگذشت 4 نفر دیگر، مجموع قربانیان کرونا در این کشور به 21 نفر رسید. همچنین با تشخیص 24 مورد جدید، تعداد مبتلایان به 237 نفر افزایش یافت و از این میان 20 نفر بهبود یافته‌اند.

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان چین

عربستان

وزارت بهداشت عربستان سعودی نیز اعلام کرد: 3 نفر دیگر از بیماران کرونایی فوت کردند و تعداد قربانیان این ویروس به 139 نفر افزایش یافت. تعداد مبتلایان نیز به 17 هزار و 522 نفر رسید و از این میان دو هزار و357 بیمار بهبود پیدا کرده‌اند.

مراکش

وزارت بهداشت مراکش اعلام کرد: با مرگ یک نفر دیگر، تعداد قربانیان ویروس کرونا در کشور به 160 نفر و تعداد مبتلایان نیز به 4 هزار و47 نفر رسید. همچنین 557 بیمار هم بهبود یافتند.

کویت

وزارت بهداشت کویت اعلام کرد: یک شهروند ایرانی مقیم کویت بر اثر کرونا فوت کرد و تعداد قربانیان به 20 نفر افزایش یافت. تعداد مبتلایان در این کشور نیز به سه هزار و 75 نفر رسید.

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان چین

قطر

بنا به اعلام وزارت بهداشت قطر با تشخیص 929 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان در این کشور به 10 هزار و 287 نفر افزایش یافت و هزار و 12 بیمار هم بهبود یافته‌اند.

عمان

وزارت بهداشت عمان اعلام کرد: 92 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا ثبت شده است و تعداد مبتلایان به هزار و 998 نفر افزایش یافت. تاکنون بر اثر این ویروس 10 نفر فوت کرده و 333 بیمار دیگر بهبود یافته‌اند.

بحرین

بنا به اعلام وزارت بهداشت بحرین، با تشخیص 44 مورد جدید، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به دو هزار و 620 نفر افزایش یافته و از آنها هزار و 186 نفر بهبود یافته‌اند.

لبنان

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: 3 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا مشاهده شده و مجموع مبتلایان به این ویروس به 707 نفر رسید. تاکنون 24 نفر بر اثر کرونا جان باخته و 145 بیمار هم بهبود یافته‌اند.

قربانیان رژیم صهیونیستی به 201 نفر رسید

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با مرگ 2 نفر دیگر، تعداد قربانیان ویروس کرونا به 201 نفر افزایش یافت. بر این اساس 35 مورد جدید ابتلا به کرونا مشاهده شده و تعداد مبتلایان به 15 هزار و 433 نفر رسیده است و از این تعداد 6 هزار و 731 بیمار بهبود یافته‌اند. برخی از محدودیت‌هایی که در این رژیم به دلیل شیوع کرونا اعمال شده بود به طور تدریجی برداشته شده‌ است.

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان چین

چهار هزار و 205 قربانی در برزیل

وزارت بهداشت برزیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد قربانیان کرونا در این کشور با مرگ 189 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته به 4 هزار و 205 نفر رسیده است. براساس این بیانیه، تعداد بیماران کووید ـ 19 در برزیل نیز با مشاهده علائم این بیماری در سه هزار و 379 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته، به 61 هزار و 888 نفر افزایش یافته است.

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان چین

بیش از 23 هزار نفر قربانی در اسپانیا

تعداد قربانیان کرونا در اسپانیا با مرگ 331 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته به 23 هزار و 521 نفر افزایش یافت.

از بازگشت به کار نخست‌وزیر انگلیس تا افزایش دوباره مبتلایان چین

تهیه و تنظیم: آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha