۴۷۰۰ یزدی از مشاوره‌های قبل از ازدواج بهره‌مند شدند
کد خبر: 3833610
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

۴۷۰۰ یزدی از مشاوره‌های قبل از ازدواج بهره‌مند شدند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در حوره مشاوره‌های قبل از ازدواج در استان هر چند سهمیه‌ استان ۳۶۰۰ نفر بود ولی با همکاری بخش‌های مختلف بیش از ۴۷۰۰ مشاوره در نقاط مختلف استان برگزار شد.

4700 نفر در یزد از مشاوره‌های قبل از ازدواج بهره‌مند شدندبه گزارش ایکنا از یزد، مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد 17 مردادماه در جمع خبرنگاران استان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: این روز‌ها جایگاه خبر و خبرنگاری از اهمیت زیادی برخوردار است و شاید قرارگرفتن در جنگ اقتصادی و فشاری که دشمن بر ما وارد می‌کند خبرنگاران در این بخش می‌توانند بیشترین خدمت را به مردم و مملکت انجام دهند.

وی ادامه داد: اینکه واقعیت‌های اجتماع و پایداری مردم را بازتاب کنند تا بتوانند طبق فرمایشات حضرت آقا امید را در قلب و دل مردم زنده کنند و نقش امیدبخش در جامعه‌ای که از بیرون و درون ازسوی دشمنان با بحران‌هایی مردم را دچار یاس و ناامیدی کرده، ایفا کنند، شاید پیشتاز و مبارز واقعی در مقابل هجوم گوناگون دشمن در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر زمینه‌های مختلف است.

شریعتی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان گفت: خیران و نیرو‌های جوان زیاد و مختلفی جذب فعالیت‌های مردم نهاد شده‌اند و توانایی اداره فعالیت‌های بزرگ را دارند و تاکنون کار‌های مختلفی در زمینه ازدواج انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: تحولات زیادی در استان شاهد هستیم، مشاوره و کارگاه‌های رایگان برای زوج‌های جوان در ۵ سال اول زندگی در حال برگزاریست.

وی افزود: در حوره مشاوره‌های قبل از ازدواج در استان، سهمیه‌ ۳۶۰۰نفر کارگاه مشاوره برای خانواده داشتیم که با همکاری بخش‌های مختلف بیش از ۴۷۰۰ مشاوره در نقاط مختلف استان برگزار شد.

شریعتی ادامه داد: اینکه مجمع خیرین ازدواج استان سرآمد کشور است به لحاظ تعامل تمام دستگاه‎های متولی ازدواج جوانان و استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۵۴ سمن در استان فعالیت دارند که اکنون ۴۰ مورد به صورت خیلی فعال و بقیه در حال فعالیت هستند ولی به مقدار کمتر سمن‌ها یک بخشی و یک موضوعی نیستند و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، قرآنی فعالیت های چشم‌گیری انجام داده‌اند.

طالبی، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: در سه ماهه اول سال ۹۸ در سطح استان ۵۴۶۹ متقاضی دریافت وام داشته‌ایم که تاکنون ۲۶۵۲ مورد تسهیلات را دریافت و ۲۸۱۲ مورد در صف انتظار هستند.

وی ادامه داد: افرادی که ازدواج می‌کنند به محض درخواست اولیه وام در سامانه ثبت و در صف انتطار دریافت وام قرار می‌گیرند و پس از طی فرآیند کار وام خود را دریافت خواهند کرد.

طالبی افزود: عملکرد استان یزد در خصوص اقدام به اعطای وام به زوج‌های جوان ۴۸ درصد است که این آمار در کل کشور ۴۴ درصد رقم خورده و نشان می‌دهد عملکرد استان یزد در پرداخت وام به خوبی در حال انجام است و عملکرد بهتری از سطح کشور دارد که تا پایان سال به صد‌در‌صد خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha