مسابقات قرآن؛ بهترین کارگاه تخصصی حفظ و قرائت
کد خبر: 3498792
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
یک بانوی حافظ کل قرآن عنوان کرد:

مسابقات قرآن؛ بهترین کارگاه تخصصی حفظ و قرائت

کانون خبرنگاران نبأ: بانوی حافظ کل قرآن گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن به عنوان یک کارگاه تخصصی حفظ و قرائت برای قرآن‌پژوهان بسیار مناسب است.

فاطمه شیرازی، قاری و حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: از چهاردهمین دوره تاکنون در این مسابقات حضور دارم و در سه دوره به عنوان حافظ افتخاری اجرای برنامه ویژه را برعهده داشتم.
وی درباره سطح کیفی مسابقات گفت: سطح کیفی مسابقات بین‌المللی نسبت به مسابقات کشوری پایین‌تر است، مسابقات کشوری سازمان اوقاف بسیار سخت‌تر برگزار می‌شود.
شیرازی ادامه داد: به هر حال سطح مهمانان دیگر کشور‌ها نه ضعیف و نه قوی است و در حد متوسط هستند و نمایندگان جمهوری اسلامی با توجه به اینکه از فیلتر مسابقات کشوری رد شده‌اند، سطح بالاتری نسبت به دیگر متسابقین دارند و می‌توانند رتبه‌های اول را کسب کنند.
وی ادامه داد: البته کشورهای مطرحی مانند مالزی، اندونزی، فیلیپین نیز داریم که هر سال قاریان بسیار خوبی از آن کشور‌ها برای حضور در این مسابقات شرکت می‌کنند، این افراد معمولا در فینال مسابقات حضور دارند.
این حافظ قرآن با اشاره به برگزاری مسابقات در حسینیه ارشاد و سالن اجلاس سران گفت: در مصلی از این نظر که افراد زیادی می‌توانند به عنوان مدعو در مسابقات شرکت کنند بسیار خوب است اما فضای مصلی باز است و صدای همهمه و رفت‌وآمد افراد در صحنه تلویزیون مشخص است خوب نیست.
شیرازی با اشاره به اینکه صدای همهمه در این مصلی زیاد است، ‌ افزود: صدای زیاد سالن مانع تمرکز متسابقین می‌شود و از طرف دیگر صدای تشویق مدعوین نیز شنیده نمی‌شود که این از نکات منفی این مکان است.
وی با اشاره به اینکه چندین سال است که درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی بانوان در ایران صحبت‌هایی مطرح شده، اظهار کرد: باتوجه به اینکه کشور ما ظرفیت، امنیت و امکانات برگزاری مسابقات در سطح بین‌المللی را دارد قطعا امکان برگزاری مسابقات برای بانوان نیز وجود دارد.
این قاری گفت: ما حافظان و قاریان بسیار مطرحی داریم که می‌توانند داوری این مسابقات را برعهده گیرند.
شیرازی در پایان تصریح کرد: خوشحالم که سال‌ها به عنوان خادم قرآن در خدمت بانوان قرآنی هستم، معتقدم این مسابقات به عنوان یک کارگاه تخصصی حفظ و قرائت برای قرآن‌پژوهان بسیار مناسب است.
*نجمه رحمتی
captcha