استعدادیابی در اجرای طرح کرسی‌های تلاوت «شمیم وحی»/ تأمین هزینه مالی توسط نیکوکاران
کد خبر: 3323714
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
کوششی اظهار کرد:

استعدادیابی در اجرای طرح کرسی‌های تلاوت «شمیم وحی»/ تأمین هزینه مالی توسط نیکوکاران

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران در نشست خبری طرح قرآنی کرسی‌های تلاوت «شمیم وحی» گفت: جلوداری و رهبری این طرح با «حامد شاکرنژاد» است تا فضاهای قرآنی در استان‌ها با هیجان بیشتری ایجاد شود و هزینه‎‌ها توسط نیکوکاران تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین نشست خبری طرح قرآنی کرسی‌های تلاوت «شمیم وحی»، عصر امروز، 14 تیرماه با حضور آبادیان، شهردار منطقه11، حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی، حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران در موزه ملی قرآن کریم برگزار شد.

در ادامه این مراسم کوششی گفت: این طرح در سال گذشته در مناطق مختلف اجرا شد اما نه به این صورت منسجم و مدیریت شده. لذا براساس اجرای آن طرح و استقبال مردم برنامه‌ریزی به عمل آمد تا طرح شمیم وحی به صورت منسجم‌تر اجرا شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور با اشاره به خصوصیت بارز این طرح ادامه داد: دستگاه‌هایی مختلف در اجرای این طرح چون وزارت ارشاد، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان‌های نظامی و انتظامی مشارکت معنوی داشتند و مشارکت مالی و هزینه‌های مالی این طرح تنها از سوی مردم خیر تأمین شده است.

کوششی بیان کرد: محافل قرآنی بسیاری در کشور برگزار می‌شود اما وجه تمایز این کرسی‌ها و محافل این است که علاوه بر تلاوت‌های انجام شده چند آیه نیز از موضوعات سبک زندگی اسلامی با حضور نمایندگان ولی‌فقیه استان‌ها تفسیر می‌شود.

استعدادیابی قرآنی در حاشیه این طرح انجام می‌شود

مدیر مؤسسه ندای ملکوت اظهار کرد: استعدادیابی قرآنی در حاشیه این طرح انجام می‌شود به این منظور که نیروهای مستعدی که می‌توانند در آینده قاریان و حافظان خوبی باشند طی برنامه‌ریزی پرورش یافته می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین بحث‌هایی چون انفاق، کمک به ایتام، پیگیری بیماری‌های صعب‌العلاج، تجهیز مساجد و ساخت مسکن برای نیازمندان و ... در حاشیه اجرای طرح شمیم وحی است.

کوششی با تأکید بر استقبال بی‌نظیر و دور از انتظار از برپایی این کرسی‌های قرآن، اضافه کرد: حداقل شرکت‌کنندگان در این محفل حدود دو هزار نفر هستند و در برخی از محافل حتی این تعداد به چهار تا پنج هزار نفر می‌رسد.

دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران تصریح کرد: جلوداری و رهبری این طرح با «حامد شاکرنژاد» قاری بین‌المللی است و باوجود پیشنهاد‌ها و دعوت‌هایی که برای سفر به کشورهای دیگر برای اجرای محافل قرآنی داشته‌اند اما پذیرفتند تا فضاهای قرآنی در استان‌ها با حضور او با هیجان بیشتری دنبال شود.

اجرای کرسی تلاوت شمیم وحی در تهران همزمان با اختتامیه طرح

وی ادامه داد: کرسی تلاوت شمیم وحی در تهران در حقیقت همزمان با اختتامیه و پایان این طرح است که در یکی از مناطق محروم برگزار می‌شود. این برنامه پایان ماه مبارک رمضان به همراه اجرای برنامه‌های ویژه و ارزشمندی با حضور همه استان‌های شرکت‌کننده در این طرح در یکی از مساجد محوری یکی از مناطق محروم اجرا می‌شود.

کوششی تأکید کرد: این طرح برای حل مشکل مردم در استان‌ها انجام نمی‌شود بلکه در نظر داریم چون فضای خدمت‌رسانی در ماه مبارک رمضان در راستای عمل به آیات الهی فراهم است در حاشیه این طرح با کمک خیران به مردم نیازمند کمک‌هایی انجام شود.

مدیر مؤسسه ندای ملکوت با تأکید بر اینکه این طرح در هر استان طی یک شب انجام می‌شود، اظهار کرد: این کمک‌ها در سطح استان‌ها و شهرها به تناسب کمک‌هایی که از سوی خیران انجام شده است در حاشیه کرسی تلاوت انجام می‌شود.

captcha