پیشنهادات فراکسیون قرآن مجلس برای برنامه ششم/ سرنوشت نامعلوم اسناد راهبردی حوزه قرآن
کد خبر: 3318199
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
افتخاری مطرح کرد:

پیشنهادات فراکسیون قرآن مجلس برای برنامه ششم/ سرنوشت نامعلوم اسناد راهبردی حوزه قرآن

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از پیشنهادات قرآنی این فراکسیون برای برنامه ششم توسعه خبر داد.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مورد پیشنهادات این فراکسیون برای برنامه ششم توسعه گفت: پیشنهادات مختلفی را در مورد موضوعات قرآنی برنامه ششم توسعه ارائه کرده‌ایم که امیدواریم در کارگروه مشترک این برنامه به تصویب برسد.
وی افزود: یکی از موضوعات ماده چهارم برنامه پنجم توسعه و ابلاغ اسناد راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی بود که امیدواریم دولت بتواند پیش از زمان اتمام برنامه پنجم آنها را ابلاغ کند اما بنا به احتیاط پیشنهاد تنفیذ ماده چهار برنامه پنجم را مطرح کردیم.
افتخاری تحصیل رایگان حافظان، قاریان و نخبگان قرآنی و همچنین ایجاد زمینه برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم که از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده است، را به عنوان پیشنهادات فراکسیون برای برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود: اجرای راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی، تشکیل صندوق توسعه فعالیت‌های قرآنی، تقویت و توسعه فعالیت‌های قرآنی براساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی و فعالیت متمرکز بر اجرای اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی از دیگر پیشنهاداتی است که از سوی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس مطرح شده است.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جلسه شورای عالی مسابقات اشاره کرد و گفت: این جلسه به ریاست معاون سازمان اوقاف و با حضور اعضا تشکیل شد و گزارش مکتوب و مستندی از فرایند مسابقات قرآن و همچنین نظرسنجی جهاد دانشگاهی که از حاضران در مسابقات انجام شده بود، ارائه شد و مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه پیشنهاداتی از طرف ریاست جلسه و اعضا در مورد بهبود وضعیت مسابقات، ضرورت تدوین و تصویب چشم‌انداز و هدف‌گذاری برای مسابقات، تشکیل دبیرخانه دائمی برای مسابقات و پیگیری و تلاش در جهت تحقق منویات رهبر معظم قرآنی به ویژه آنچه در روز اول ماه مبارک رمضان در جمع قرآنیان عنوان کردند، مطرح شد.
افتخاری همچنین اظهار کرد: گزارش کمیته پایش شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز در رابطه با مسابقات قرآن ارائه و از حضور پررنگ نمایندگان مجلس در مسابقات تشکر شد؛ از سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به خاطر سطح بالای مسابقات تشکر شد.
وی با اشاره به بررسی طرح برگزاری مسابقات قرآن بانوان گفت: قرار بود که این بحث به صورت مفصل در این جلسه مطرح شود اما قرار شد این طرح کامل‌تر شود و در جلسه بعدی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی در مورد این طرح صورت گرفته و در کمیته بانوان شورای عالی مسابقات نیز مطرح شده است؛ نشست‌هایی نیز با بانوان صاحب‌نظر قرآنی برگزار شد و قرار شد کارگروه طرح و برنامه طرح این مسابقات را تهیه کند و نظر علما و مراجع را دریافت کند تا نظر نهایی این مسابقات از سوی شورای عالی مسابقات مطرح شود.

captcha