تفاوتی میان مؤسسات قرآنی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی قائل نیستیم
کد خبر: 3286487
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
حشمتی:

تفاوتی میان مؤسسات قرآنی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی قائل نیستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان میان مؤسسات و فعالان قرآنی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی تفاوتی قائلی نمی‌شویم، گفت: همچنین، تبعیضی میان فعالان قرآنی دارای گواهینامه و سوابق نیز قائل نیستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس،‌ در پاسخ به اینکه چرا برخی از مربیان و فعالان قرآنی که در مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، نسبت به بیمه فعالان قرآنی و همچنین، وجود تبعیض‌هایی در بحث تخصیص اعتبارات نسبت به مؤسسات دارای وزارت ارشاد گلایه‌مند هستند؟، گفت: از وقتی من پست معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به عهده گرفتم، تلاش کردیم تا این مشکلات و مسئله تبعیض‌ها حل شود.

تمام مؤسسات قانونی و رسمی حمایت می‌شوند

وی تأکید کرد: در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ تبعیضی میان مؤسسات و یا فعالان قرآنی که گواهینامه و سوابقی دارند و همچنین در یک مؤسسه قانونی و رسمی خدمت می‌کنند، قائل نیستیم.

حشمتی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان میان مؤسسات و فعالان قرآنی وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی تفاوتی قائلی نمی‌شویم، گفت: اطلاعات تمام آنان باید وارد سامانه ما شود و اگر این اطلاعات به صورت دقیق و کامل و آن موسسه دارای تأییدیه باشد، سعی می‌کنیم تا در لیست تسهیلات و همچنین، بیمه فعالان قرآنی خود اضافه کنیم.

در آینده حتماً چنین مشکلاتی رفع خواهد شد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در آینده حتماً چنین مشکلات و مواردی ترمیم خواهد شد، گفت: بحمد الهی از سال جاری نیز آیین‌نامه بیمه فعالان قرآنی جدید شده است.

به‌زودی صندوق ویژه فعالان قرآنی تأسیس می‌شود

وی اظهار کرد: ما در سال جاری تلاش می‌کنیم تا بتوانیم یک صندوق ویژه فعالان قرآنی تأسیس کنیم زیرا پیش از این بیمه این فعالان از طریق صندوق‌های دیگر پرداخت می‌شود اما امسال به یاری خدا این صندوق را تأسیس خواهیم کرد.

حشمتی ادامه داد: اگر صندوق ویژه فعالان قرآنی تأسیس شد قطعاً تمام نگرانی‌ها نیز رفع خواهد شد ولی تا آن زمان سعی می‌کنیم به‌عنوان بخشی از دولت از همه مؤسسات قرانی اعم از دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا حتی مؤسساتی که از حوزه‌های علمیه مجوز گرفته‌اند، حمایت کنیم.

captcha