مسئولان و نخبگان در فضای مجازی حضور پررنگ داشته باشند
کد خبر: 3004312
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
کیمیایی:

مسئولان و نخبگان در فضای مجازی حضور پررنگ داشته باشند

گروه فضای مجازی: یک کارشناس ارتباطات گفت: انتشار پیام مقام معظم رهبری در فضای مجازی نشان دهنده این است که اگر مسئولان و نخبگان در همه گروه‌های فکری در فضا و رسانه‌های بین‌المللی حضور داشته باشد، در آن صورت نتایج خیلی بهتری کسب می‌کنیم.

رضا کیمیایی، کارشناس ارتباطات، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ماندگاری نامه مقام معظم رهبری در فضای مجازی اظهار کرد: انتشارنامه مقام معظم رهبری به زبان انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی حرکت بسیار ارزشمندی بود که نشان از هوشمندی بالای ایشان بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و تیم رسانه‌ای ایشان همگام با تکنولوژی جهان و با ابزارهای رسانه‌ای جهان پیش می‌روند و این هم برای ما که ایرانی هستیم جای افتخار دارد و هم برای جهان اسلام باعث مباهات است که رهبر اسلامی چنین اقدامی انجام داده‌اند که بازتاب بسیاری پیدا کرده است.

این کارشناس ارتباطات تصریح کرد: برای ماندگاری بیشتر پیام‌ها در فضای مجازی، معمولا از تاکتیک «تکرار» استفاده می‌کنند، البته به این معنا نیست که همان پیام بارها تکرار شود بلکه انتقال این پیام باید به اشکال و تکنیک‌های مختلف صورت بگیرد.

وی بیان کرد: باید در فضای مجازی حضور فعال داشته باشیم که این حضور مخاطبان بیشتری را در پی خواهد داشت و همچنین مخاطبان‌مان وفاداری و تعهد بیشتری نسبت به ما پیدا خواهند کرد، اینکه یک پیامی را یک بار در فضای مجازی ثبت کنیم و دیگر فضای مجازی را رها کنیم، ماندگار نخواهد بود بلکه برای ماندگاری در فضای مجازی باید حضور فعال داشته باشیم و پیام را مرتبا به اشکال مختلف در مدیوم‌های متفاوت و متنوع رسانه‌ای در تویتتر، فیس بوک، گوگل پلاس و در همه رسانه‌های شناخته شده منتشر دهیم.

کیمیایی اظهار کرد: باید کاربران و مسئولان از تکنیک‌هایی که سبب محبوبیت و تأثیرگذاری بیشتر در فضای بین‌المللی و فضای رسانه‌های جهان شود، استفاده کنند.

وی بیان کرد: مطمئنا هم اکنون کمیته ملی برای انتشار پیام‌های ارزشی وجود دارد یعنی مسئولان تیم رسانه‌ای دارند که انتشار پیام‌ها را مدیریت می کنند. البته تیم رسانه‌ای که انتخاب می‌شود باید از تبحر لازم برخوردارباشند.

این کارشناس فضای مجازی تأکید کرد که تیم‌های رسانه‌ای باید بر اساس تخصص سرکار بیایند. نخبگان کشور همچون نخبگان فرهنگی، مذهبی، سیاسی، اقتصادی باید در رسانه‌های بین‌المللی حضور داشته باشند و انتشار پیام مقام معظم رهبری در فضای مجازی نشان دهنده این است که اگر مسئولان و نخبگان در همه گروه‌های فکری در فضای بین‌المللی و رسانه‌های بین‌المللی وجود داشته باشد، در آن صورت نتایج خیلی بهتری وجود خواهد داشت.

captcha