اجرای ۳ مرحله در مقابله با هجمه‌های معاندان نامه رهبری به جوانان اروپایی
کد خبر: 2908611
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
نجفی سولاری تبیین کرد:

اجرای ۳ مرحله در مقابله با هجمه‌های معاندان نامه رهبری به جوانان اروپایی

گروه فضای مجازی: مشاور دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی بر ضرورت اجرایی کردن سه مرحله در مقابله با هجمه‌هایی که از سوی معاندان در فضای مجازی نسبت به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی صورت گرفته است تأکید کرد.

حسن نجفی سولاری، مشاور دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به هجمه‌هایی که از سوی معاندان در فضای مجازی نسبت به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی صورت گرفته است به ارائه راهکارهایی برای مقابله با این هجمه و شفاف سازی ضرورت ارسال آن پرداخت.

وی بر ضرورت اجرایی کردن سه مرحله در مقابله با این هجمه تأکید و تصریح کرد: باید برای حفظ ماندگاری این اثر دست به نقد و بررسی فضای مجازی در ذیل این پیام و برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در مورد ضرورت ارسال این نامه پرداخت.

نجفی سولاری ادامه داد: در گام نخست تبیینی، باید با برپایی کرسی‌های آزاداندیشی ضرورت ارسال این پیام به وسیله فضای مجازی تببین شود، بدین ترتیب دست دشمنان بسته می‌ماند.

رئیس سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین گام را آگاهی سازی دانست و گفت: این نامه باید به زبان‌های مختلف ترجمه و در کشورها و شهرهای مختلف به زبان محلی ترویج و تبلیغ شود.

نجفی سولاری مرحله پایانی را تبلیغی برشمرد و گفت: در این مرحله باید با استفاده از زیبایی‌شناسی تصویری، کارهای گرافیکی و انبوه سازی مدل‌های پیام، کارهای تبلیغی صورت گیرد.

وی اقدامات صورت گرفته در زمینه ترویج نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی را از سوی مردم مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: این نامه محدود به زمان و مکان خاصی نیست و اثرات فرهنگی و دینی آن بر جوانان، خانواده‌ها و گروه‌های خارج از کشور در طولانی مدت مشخص می‌شود.

دولتی کردن انتقال پیام به جوانان؛ یک خطای استراتژیک

نجفی سولاری فعالیت دستگاه‌های دولتی برای ترویج و تبلیغ نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی را نادرست ارزیابی کرد و گفت: مصلحت نیست این امر رنگ دولتی به خود گیرد.

وی در پایان یکی از خطاهای استراتژیک در انتقال پیام به جوانان را دولتی کردن آن دانست و تصریح کرد: هر وقتی نهادهای دولتی در این زمینه ورود پیدا کردند دچار گرفتاری شده‌ایم. تبلیغ و ترویج این مهم باید به مردم سپرده شود.

captcha