رسالت کاربران فضای مجازی در قبال پیام مقام معظم رهبری
کد خبر: 2865043
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
نجفی‌سولاری تبیین کرد:

رسالت کاربران فضای مجازی در قبال پیام مقام معظم رهبری

گروه فضای مجازی: کارشناس فضای مجازی گفت: اولین قدم کاربران در برابر ماندگاری پیام مقام معظم رهبری این است که پیام را به زبان‌های متعدد و گویش‌های مختلف ترجمه کنند.

حسن نجفی‌سولاری، کارشناس فضای مجازی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا اظهار کرد: پیام محتوا و جوهره آن مطلبی دارد که هرگز کهنه نخواهد شد زیرا بر اساس نظریه‌های ارتباطی زمانی که موضوع و مطلبی مستمرا مورد نیاز مخاطب باشد، در صورت بیان مطلب کهنه نخواهد شد.

رسالت کاربران در برابر پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا
این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: کاربران در برابر پیام مقام معظم رهبری رسالتی دارد مبنی بر اینکه آنها آموزش‌های لازم را ببینند تا جلوی افت پیام را بگیرند یعنی اگر جریانات انحرافی احیانا خواستند، انتشار پیام را بایکوت یا حذف کنند، مانع از حرکت جریان معاند شوند.

وی بیان کرد: صهیونیست‌ها و آمریکا مثلثی را در جریان خبری تشکیل داده‌اند و نمی‌گذارند که پیام حق به جهان برسند، بنابراین ممکن است مانع از انتشار پیام مقام معظم رهبری شوند.

نجفی‌سولاری اظهار کرد: اولین قدم کاربران در برابر ماندگاری پیام مقام معظم رهبری این است که پیام را به زبان‌های متعدد و گویش‌های مختلف ترجمه کنند. در قم طلبه‌هایی از کشورهای مختلف داریم که به گویش‌های مختلف مسلط هستند؛ بنابراین می‌توانیم از ظرفیت‌های آنها در این امر استفاده کنیم.

پیام مقام معظم رهبری برگرفته از قرآن و حدیث است
وی بیان کرد: پیام مقام معظم رهبری برگرفته از قرآن و حدیث است؛ بنابراین دومین راهکار این است که کاربران در فضای مجازی کرسی‌های آزاداندیشی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی برگزار کنند.

رئیس سابق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سومین مرحله برای مقابله با حرکت جریان‌های معاند برای انتشار پیام مقام معظم رهبری تحقق فعالیت‌های هنری است. ما باید برای ماندگاری پیام ایشان در سطح جهان از ابزار هنری استفاده کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال 91، فضای مجازی را به عنوان امکانات و ابزاری برای یک موقعیت استثنایی تعبیر کردند. بنابراین مظروف مهم است اما پاسخ آن سوال این است که چه مظروفی در این ظرف قرار دهیم. ما وقتی برای رساندن پیام حقی از ظرفی استفاده می‌کنیم که می‌تواند حق را برساند، اگرهمه مطالب حق آن ظرف را به ما برسد ما منعی نداریم، مشکل اینجاست برخی از این ظروف آلوده و نجس است و کاربران می‌خواهند از آن استفاده کنند.

captcha