اعتراض كميسيون مبارزه با نژادپرستی اروپا به اسلام‌ستيزی‌ در هلند
کد خبر: 2608420
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴

اعتراض كميسيون مبارزه با نژادپرستی اروپا به اسلام‌ستيزی‌ در هلند

گروه بين‌الملل: كميسيون مبارزه با نژادپستی و عدم تسامح اروپا با صدور گزارشی از افزايش اقدامات ضداسلامی در هلند و تلاش دولت برای منزوی كردن مسلمانان انتقاد كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی«lesobservateurs»، كميسيون مبارزه با نژادپستی و عدم تسامح اروپا، دولت هلند را به دليل ايجاد محدوديت برای فعاليت نهادهای اسلامی مورد انتقاد قرار داد و اعلام كرد: هلند علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت‌گرفته در اروپا، برای ادغام اقليت‌های دينی گامی برنداشته است.
در ادامه اين گزارش تصريح شده است: دولت هلند كمك مالی به سازمان‌های غيردولتی حامی مبارزه با نژادپرستی را كاهش و هزينه اقامت برای مهاجران را افزايش داده است. همچنين موانع قضايی برای سكونت در هلند نيز افزايش چشمگيری را نشان می‌دهد و اين كشور عملا هيچ برنامه مشخصی برای ادغام مهاجران تدوين نكرده است.
وضع قوانين مالياتی سرسختانه عليه مهاجران، تصميم برای متوقف كردن آموزش زبان مادری به مهاجران و قطع حمايت مالی از مهاجران مسلمانی كه در خارج از مرزهای هلند يا در مسافرت دچار بيماری می‌شوند، از ديگر مواردی هستند كه اعتراض كميسيون مبارزه با نژادپستی و عدم تسامح اروپا را برانگيخته‌ است.
در بخش پايانی اين گزارش، كميسيون مبارزه با نژادپستی و عدم تسامح اروپا به ترويج اسلام‌هراسی در رسانه‌های هلند و محافل سياسی نيز اعتراض و تاكيد كرده است كه اين كشور حداكثر دو سال برای اصلاح موارد ذكر شده زمان دارد.
captcha