سرو غذای حلال در رستوران‌های ژاپن
کد خبر: 2550489
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱

سرو غذای حلال در رستوران‌های ژاپن

گروه بين‌الملل: رستوران‌های شهر توكيو، پايتخت ژاپن، به منظور پاسخ به نيازهای جمعيت رو به افزايش شهروندان و گردشگران مسلمان، اقدام به سرو غذاهای حلال كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Japan Times»، «حلال دلی» (Halal Deli)، يكی از رستوران‌های جديد توكيو است كه برای پاسخ به نياز رو به افزايش گردشگران مسلمان اندونزيايی و ديگر كشورهای اسلامی به تازگی راه‌اندازی شده است.
اين رستوران كه در حال حاضر 23 منطقه توكيو را تحت پوشش قرار داده است، از تصميم خود برای توسعه خدمات خود در زمينه غذای حلال در سراسر پايتخت می‌گويد.
رستوران‌های حلال ژاپن عمدتاً غذاهای كشورها مالزی، اندونزی و تركيه را كه بيشترين تعداد گردشگران و شهروندان مسلمان اين كشور را تشكيل می‌دهند، سرو می‌كنند.
مشتری‌های اصلی رستوران‌های حلال در ژاپن، شركت‌هايی هستند كه كاركنان و يا ارباب‌رجوع‌های مسلمان دارند.
افزايش تقاضا برای غذاهای حلال در پی تصميم جديد دولت ژاپن برای در اولويت قرار دادن جذب گردشگران كشورهای آسيای جنوب شرقی صورت گرفته است.
اين تغيير نظر دولت ژاپن حاصل نتايج تحقيقات جديد در مورد افزايش جمعيت مسلمانان جهان به 2 ميليارد نفر تا سال 2030 ميلادی است.
يكی از كاركنان رستوران حلال دلی توكيو اعلام كرد: در برنامه اوليه ما، تخمين زده شده بود كه به صورت ماهيانه به 200 مشتری، غذاهای حلال ارائه كنيم اما اين رقم اكنون به 500 مشتری رسيده است. ما در حال برنامه‌ريزی برای توسعه كار خود در شهرهای ديگر ژاپن نيز هستيم.
پيش‌بينی می‌شود كه اين تصميم دولت ژاپن برای ارائه محصولات حلال منجر به افزايش سهم اين كشور از صنعت پررونق توريسم حلال شود.
در دهه 1920، در پی انقلاب روسيه و مهاجرت چندصد مسلمان ترك از اين كشور به ژاپن، اسلام به اين كشور راه يافت. در سال 1930 تعداد مسلمانان ژاپن به 1000 نفر رسيد.
موج ديگری از مهاجرت‌ها كه منجر به افزايش تعداد مسلمانان در ژاپن شد، در سال 1980 با مهاجرت گروه‌هايی از كشورهای ايران، پاكستان و بنگلادش برای كار در ژاپن صورت گرفت.
امروز ژاپن محل زندگی 120 هزار مسلمان است. اين كشور با 127 ميليون نفر جمعيت، دهمين كشور پرجمعيت جهان محسوب می‌شود.
captcha