فتنه‌انگيزی در مصر؛ توطئه نخ‌نمای صهيونيسم عليه اسلام‌گرايان
کد خبر: 2226199
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹

فتنه‌انگيزی در مصر؛ توطئه نخ‌نمای صهيونيسم عليه اسلام‌گرايان

گروه بين‌الملل: آرايش نيروهای سياسی در مصر نشان می‌دهد «‌اخوان‌المسلمين» با توجه به پايگاه‌های مردمی‌اش بتواند در انتخابات پيش رو، پيروزی چشم‌گيری را از آن خود كند، صهيونيست‌ها و غرب اما با هراس از اين كابوس دست به دامان توطئه نخ‌نمای فتنه‌انگيزی‌ هستند.

انقلاب اسلامی مصر 22 بهمن 89 در حالی به پيروزی رسيد كه بذر اميد به شكوفه‌های نوظهوری در ميان مردم مبدل شد. مسلمانان مصری كه خواستار قطع كامل مناسبات قاهره با تلاويو هستند؛ اكنون نظاره‌گر نا اميدی فزاينده‌ای در سراسر جامعه خود بوده كه با بد اقبالی دولت انتقالی به موج دوم تظاهرات در ميدان «التحرير» مبدل شد؛ مكانی كه نماد پيروزی در مقابل استبداد و استكبار است.
مردم معترض مصری كه مورد ضرب و شتم عناصر خشن دولت انتقالی قرار دارند، چشمان خود را به گازهای اشك‌آوری می‌سپارند كه از انبارهای مهمات دوران «مبارك» به يادگار مانده است. سؤالی كه شايد بايد به آن پاسخ داد عمق تغييرات در نظام آينده مصر بوده كه با حركت به سوی قوانين شريعت اسلامی و مردم‌سالاری دينی محقق خواهد شد.
تغيير رژيم در يكی از متحدان اصلی صهيونيست‌ها در خاورميانه يك شعار دلنواز است؛ اما هفت‌ بار انفجار خط لوله انتقال انرژی به اسرائيل پيامی در دل خود دارد كه تيرباران مجاهدانی كه دست به اقدامات اين چنين می‌زنند؛ در كنار آن پررنگ‌تر به نظر می‌رسد. رژيم صهيونيستی بيش از 40 درصد انرژی خود را از مصر تأمين و تحولات در ميدان التحرير افزايش 10 درصدی قيمت‌ها را برای صهيونيست‌ها به دنبال خود داشته است. حمايت از جريانات انحرافی كه به رهبری ارتش در مصر به پيشبرد اهداف صهيونيسم جهانی متعهد است؛ در جلب رضايت عمومی ناتوان نشان داده و به همين جهت موج دوم تجمعات اعتراضی در ميان التحرير ادامه دارد؛ تجمعاتی كه 11 انقلابی مسلمان در آن كشته و صد‌‌ها تن ديگر با خشونت بی‌حد نيروهای امنيتی زخمی و روانه مراكز درمانی می‌شوند.
اين مسئله در حالی رخ می‌دهد كه تنها غرب و در رأس آن اسرائيل از ناآرامی‌های دوران گذار به سوی حاكميت اسلامی در منطقه سود برده و تلاش می‌كند شرايط را به مانند دوران ديكتاوری‌های عقب مانده در منطقه حفظ و با محافظه كاری مختص به صهونيست‌ها آن را «ايزوله» كند. آمارها نشان می‌دهد مجموع كشته‌شدگان در تظاهرات‌ شنبه و يكشنبه 13 تن بوده و 900 نفر نيز در اين اعتراضات زخمی شده‌اند.
آرايش نيروهای سياسی در مصر نشان می‌دهد «‌اخوان‌المسلمين» با توجه به پايگاه‌های مردمی‌اش بتواند در انتخابات پيش رو، پيروزی چشم‌گيری را از آن خود كند، صهيونيست‌ها و غرب اما با هراس از اين كابوس دست به دامان توطئه نخ‌نمای فتنه‌انگيزی‌ هستند. خشونت فزاينده همانطور كه اشاره شد؛ منافع اسرائيل در را منطقه مهيا می‌كند. تلاويو به دنبال تعويق در انتخابات مصر است تا بتواند با حمايت‌های ديگر سرويس‌های غربی موجی را در مقابل نيروی عظيم ‌اخوان‌المسلمين ايجاد كند تا شايد بر روند قانون اساسی جديد و مناسباتش با مصر تأثيرگذار باشد.
در حالی كه وقت‌كشی، سياست صهيونيست‌ها است، سرعت تحولات در تونس نشان داد كه مردم مسلمان دست‌های اين رژيم را قطع می‌كنند، به همين جهت و با توجه به مناسبات اقتصادی و ژئوپلتيك ميان مصر و تلاويو اكنون اين صهيونيست‌ها هستند كه تلاش حداكثری خود را برای مهره چينی در فضای پس از مبارك انجام می‌دهند و با علم به پيروزی اخوان‌المسلمين در اولين انتخابات آزاد پس از پيروزی بيداری اسلامی در پشت پرده از كشتار معترضان حمايت می‌كنند.
فرياد «الله اكبر» مردم مصر كه شب‌های گذشته خواب را از چشمان نظاميان مستبد ربوده اكنون در سراسر مصر طنين‌انداز است. مردم يك صدا بر اين باورند كه بازگشت نظاميان همان ادامه استبداد خواهد بود، به همين جهت بايد برای مقابله با آن دست به اقدامی جدی بزنند. شليك گلوله و آتش‌زدن چادر‌ها و محل‌های اسكان مخالفان از جمله اقداماتی است كه دولت موقت مستمسك آن شده اما مردم مصر می‌دانند برای آنكه انقلاب اسلامی خود را به نتيجه مطلوب برسانند، بايد در خيابان‌ها از حقوقشان دفاع كنند و اجازه ندهند جريانات انحرافی حاكميت تازه‌ای به نام «مارشال‌ها» را در اين كشور بنا نهد.
پيش‌بينی‌ها حاكی از پيروزی مقتدرانه اخوان‌المسلمين است اما با توجه به فضای سياسی كنونی در مصر تعويق در انتخابات را می‌توان محتمل دانست.
بهزاد اخلاقی
captcha