تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن بانوان اردن/ نماینده ایران حائز رتبه نشد
کد خبر: 1403594
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن بانوان اردن/ نماینده ایران حائز رتبه نشد

گروه بین‌الملل: مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «الهاشمی» ویژه بانوان در اردن و تجلیل از برترین‌های این رقابت‌ها امروز، 15 اردیبهشت، در حالی برگزار شد که الهام حسین‌زاده، نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات مقامی کسب نکرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «المدینه نیوز»، این مراسم امروز با حضور «محمد الذنیبات»، وزیر آموزش و پرورش اردن به نمایندگی از «رانیا عبدالله»، همسر پادشاه اردن در سالن اجتماعات مسجد «شهید ملک مؤسس عبدالله بن‌حسین» شهر «امان»، پایتخت این کشور برگزار شد.
سفیران کشورهای عربی و اسلامی شرکت‌کننده در مسابقات که 35 کشور بودند، نیز در مراسم اختتامیه حضور یافتند.
در پایان این مراسم، وزیر آموزش و پرورش اردن جوایزی به پنج نفر برتر هر یک از رشته‌های مسابقات اهدا کرد و نمایندگان الجزایر، عربستان سعودی، یمن، فلسطین و عراق در رشته حفظ کل قرآن با تفسیر به ترتیب مقام‌های اول تا پنجم را کسب کردند.
در رشته حفظ 20 جزء متوالی رقابت‌های بین‌المللی قرآن اردن نیز که الهام حسین‌زاده به عنوان نماینده کشورمان حضور یافته بود، حسین‌زاده از کسب مقام محروم ماند و نمایندگان کشورهای بحرین، عمان، موریتانی، تونس و ترکیه به ترتیب اول تا پنجم شدند.
بنابر این گزارش، در رشته حفظ 10 جزء نیز نمایندگان کشورهای بریتانیا، برونئی، اردن، بوسنی و هرزگوین و لبنان رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.
وزارت اوقاف اردن همچنین در پایان مراسم اختتامیه، لوح تقدیر‌های ویژه مسابقات را به شرکت‌کنندگان کشورهای بنگلادش، قرقیزستان و آفریقای مرکزی اهدا کرد.
یادآور می‌شود، نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن «الهاشمی» ویژه بانوان در اردن 10 اردیبهشت، با حضور هایل عبدالحفیظ داود، وزیر اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن در سالن اجتماعات مسجد شهید «ملک مؤسس عبدالله بن‌الحسین» این کشور آغاز شد.

captcha