ناداوری مسابقات قرآن کویت، قاری ایرانی را از کسب رتبه محروم کرد
کد خبر: 1392485
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
حسن سلیمانی در گفت‌و‌گو با ایکنا:

ناداوری مسابقات قرآن کویت، قاری ایرانی را از کسب رتبه محروم کرد

گروه بین‌الملل: نماینده ایران در رشته حفظ مسابقات بین‌المللی «جایزه کویت» در خصوص نحوه داوری در این مسابقات گفت: سیدمحمد کرمانی، قرائت قابل قبولی را ارائه داد، اما به دلیل ناداوری رقابت‌ها، از کسب مقام برتر محروم شد.

حسن سلیمانی، نماینده ایران در رشته حفظ پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کویت» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: متأسفانه من به‌عنوان نماینده ایران در رشته حفظ کل قرآن، و سیدمحمد کرمانی، نماینده کشورمان در رشته قرائت این دوره از رقابت‌ها رتبه‌ای کسب نکردیم.
حسن سلیمانی در ادامه افزود: سیدمحمد کرمانی به خاطر قرائت قابل قبولی که در این دوره از رقابت‌ها ارائه داد، می‌توانست رتبه اول تا سوم این رشته را کسب کند، اما به دلیل ناداوری در مسابقات، از کسب مقام برتر محروم شد.
سلیمانی بیان کرد: ادعایی برای کسب رتبه در این مسابقات نداشتم، اما انتظار داشتم که سیدمحمد کرمانی به رتبه‌ای برتر دست یابد، زیرا وی از قاریان برجسته کشورمان است و استحقاق کسب رتبه را داشت.
وی همچنین تصریح کرد: ما در حال حاضر در محل برگزاری مراسم اختتامیه هستیم و نتایج این دوره از رقابت‌ها اعلام شده است، این در حالی است که با وجود این که سید‌محمد کرمانی قرائت خوبی را در این دوره از رقابت‌ها اجرا کرد، نام ایران در میان کشورهایی که رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند، دیده نمی‌شود.
وی بیان کرد: در رشته حفظ کل این دوره از رقابت‌ها نمایندگان 5 کشور، در رشته حفظ به شیوه قرائات عشر سه کشور و در رشته قرائت نیز نمایندگان 5 کشور به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
 حسن سلیمانی تأکید کرد: نماینده موریتانی در رشته حفظ کل اول شد و نمایندگان یمن، لیبی، فلسطین و عربستان نیز به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم این رقابت‌ها را کسب کردند.
نماینده کشورمان در رشته حفظ پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت یادآور شد: کشورهای مالزی، اندونزی، افغانستان، لبنان و مراکش نیز در رشته قرائت به ترتیب اول تا پنجم شدند و رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ به شیوه قرائات عشر(قرائت‌های دهگانه) نیز از کشورهای مصر، سومالی و بحرین بودند.

captcha