گله‌مندی دانشجوی حافظ قرآن از عدم پرداخت هزینه تحصیلی سال 91
کد خبر: 1373143
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶

گله‌مندی دانشجوی حافظ قرآن از عدم پرداخت هزینه تحصیلی سال 91

گروه فعالیت‌های قرآنی: دانشجوی حافظ قرآن ضمن گلایه‌ از عدم پرداخت هزینه تحصیلی ترم بهمن سال 91 از سوی مجریان و مسئولان مربوطه، گفت: اگر طبق مصوبه مجلس، بودجه‌ای برای تحصیل حافظان و قاریان قرآن در نظر گرفته می‌شود، باید برای آنها هزینه شود.

فاطمه شیرازی، حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به هزینه رایگان تحصیل حافظان و قاریان قرآن کریم که مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده و از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرایی می‌شود، گفت: هر چند که طرح پرداخت هزینه‌های تحصیلی حافظان و قاریان از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، اما به عنوان یک دانشجوی حافظ قرآن از نحوه اجرایی شدن این طرح گله زیادی دارم.

هنوز شهریه ترم بهمن سال 91 را دریافت نکرده‌ایم
این حافظ کل قرآن با گله‌مندی از اینکه هنوز شهریه ترم بهمن سال 91 ـ 92 را از سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت نکرده‌ام، گفت: با وجودی که شهریه ترم بهمن سال گذشته را به دانشگاه پرداخت کرده‌ام، اما مجریان طرح پرداخت شهریه حافظان و قاریان قرآن اعلام می‌کنند؛ به این دلیل که شهریه پرداختی شما برای سال 91 است و ما پرونده سال 91 را بسته‌ایم، نمی‌توانیم پرداخت کنیم؛ این در صورتی است که ترم بهمن سال 91 تا خرداد 92 ادامه دارد.

بیش از 80 نفر شهریه ترم بهمن سال 91 را دریافت نکرده‌اند
وی اظهار کرد: مجریان این طرح با استناد به اینکه شهریه ترم بهمن سال تحصیلی 91 ـ 92 باید در همان سال پرداخت می‌شد، این شهریه را پرداخت نمی‌کند، البته در حال حاضر بیش از 80 نفر همانند من با این مشکل مواجه هستند و هنوز شهریه ترم بهمن سال گذشته آنها از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت نشده است.
رتبه اول رشته حفظ مسابقات قرآن سال 90 یادآور شد: طی یک سال گذشته پیگیری زیادی برای دریافت شهریه دانشگاه داشته‌ایم و حتی یک نامه‌ای نیز برای مخبردزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده‌ایم، اما با وجود پیگیری‌های زیادی که به همراه سایر حافظان قرآن داشته‌ایم، نتیجه‌ای حاصل نشده است و جواب نامه ما نیز داده نشده است.
دلیل پرداخت نکردن هزینه تحصیلی دانشجویان حافظ قرآن

وی با طرح این پرسش که زمانی که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این بودجه به حافظان قرآن تعلق می‌گیرد، چرا مجریان این طرح این بودجه را استفاده نمی‌کنند و شهریه ترم بهمن سال 91 حافظان قرآن را که باید پرداخت می‌کردند، پرداخت نمی‌کنند.
شیرازی با اشاره به اضافه شدن بند پرداخت شهریه دانشگاهی قاریان قرآن، عنوان کرد: در بودجه قرآنی سال 93 مصوب شده که هزینه‌های تحصیلی قاریان ممتاز کشور نیز پرداخت شود؛ بهتر است مجریان این طرح به جای اینکه بند دیگری به این مصوبه اضافه کنند، ابتدا شهریه حافظان قرآن را که برای سال گذشته بوده را پرداخت می‌کردند و سپس به حمایت از قاریان قرآن می‌پرداختند.
وی با عنوان این مطلب که شهریه ترم مهر سال جاری را دریافت کرده‌ایم، گفت: هر چند که این شهریه را به ما پرداخت کرده‌اند، اما پرداخت این شهریه از سوی مجریان طرح نیز همواره با تأخیر انجام می‌شود و در شأن یک حافظ یا قاری قرآن نیست که برای دریافت شهریه تحصیلی خود هر روز با سازمان مربوطه تماس بگیرد و در نهایت نیز جوابی از مسئولان دریافت نکند.
دارنده رتبه برتر مسابقات بین‌المللی حفظ کشور اردن با یادآوری اینکه 80 نفر از حافظان قرآن شهریه بهمن سال تحصیلی 91 ـ 92 را دریافت نکرده‌اند، ادامه داد: اکثر این حافظان قرآن نیز دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هستند که مجموع آن قابل توجه بوده و حق حافظان قرآن است؛ در بودجه قرآنی نیز پیش‌بینی لازم شده است، اما از سوی مجریان این طرح به حافظان قرآن پرداخت نمی‌شود!
بودجه اختصاص یافته به حافظان برای آنها هزینه شود

وی با عنوان این مطلب که اگر بودجه‌ای برای حافظان و قاریان اختصاص پیدا می‌کند، باید برای آنها هزینه شود، اظهار کرد: ما که در تهران هستیم و به رسانه‌ها دسترسی داریم، می‌توانیم حرف خود را بزنیم؛ اما برخی از حافظانی که در مناطق محروم هستند و دست‌شان به رسانه‌ها نمی‌رسد، چگونه باید اعلام کنند که هزینه تحصیلی خود را دریافت نکرده‌اند؟

خبرگزاری ایکنا آماده انتشار پاسخ مسئولان ذی‌ربط درباره این مشکل حافظان برزگوار قرآن کریم است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گل محمدی
|
-
|
۱۳۹۲/۱۱/۲۱ - ۱۲:۰۸
0
0
بسیاری از حافظان در حال تحصیل با این مشکل روبرو هستند و متاسفانه هیچ نهاد ناظری برای این امر وجود ندارد، از ایکنا تشکر می‌کنم که به مشکلات این قشر قرآنی توجه می‌کنند، امید است مسئولان امر به این کاستی‌ها توجه بیشتری نمایند.
captcha