ادغام اتحاديه‌های قرآنی از موازی‌كاری می‌كاهد/ لزوم کاهش تصدی‌گری دولت
کد خبر: 1272725
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
حجت‌الاسلام برزگر عنوان کرد

ادغام اتحاديه‌های قرآنی از موازی‌كاری می‌كاهد/ لزوم کاهش تصدی‌گری دولت

رئيس اتحاديه موسسات قرآنی مردم‌نهاد با بیان اینکه ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد و تشکل‌های قرآنی از موازی‌کاری‌ها می‌کاهد، اظهار کرد ما با تصدی‌گری دولتی بر امور قرآنی هم مخالف هستیم.


گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس اتحاديه موسسات قرآنی مردم‌نهاد با بیان اینکه ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد و تشکل‌های قرآنی از موازی‌کاری‌ها می‌کاهد، اظهار کرد: ما با تصدی‌گری دولتی بر امور قرآنی هم مخالف هستیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین احسان‌الله برزگر، رئيس اتحاديه موسسات قرآنی مردم‌نهاد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قم، گفت: ادغام اتحادیه‌ها اتفاق مثبتی است البته باید حواشی كار مرتفع شود و ادغام با لحاظ قانون و مقرراتی كه بر اساسنامه اتحادیه‌ها حاكم است صورت گيرد و در این صورت اتفاق مبارك و خوبی خواهد بود.


وی بیان کرد: هدف از اين اقدام، تجميع توان مؤسسات برای پيشبرد اهداف كلان قرآنی در کشور است البته باید نظر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای مسئول قرآنی تأمين شود تا ضمن دستیابی به وحدت، هم‌افزايی رسيده و سوء تفاهم‌ها برطرف شود.


این فعال قرآنی در قم ابراز کرد: از نظر ما به عنوان اتحادیه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد مشكلی وجود ندارد و آمادگی لازم را با دو شرط داریم، اول اینکه نظر مثبت مجمع عمومی اتحاديه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد و دوم تأمین نظرات سازمان دارالقرآن است.


موافق ادغام در چارچوب قوانین هستیم


برزگر با بیان اینکه سازمان دارالقرآن می‌گويد كه اين ادغام باید در ساز و كارهای قانونی پيش رود، ادامه داد: اتحاديه تشكل‌های قرآنی در 30 استان کشور تشكيل و سپس مجمع عمومی كشوری ایجاد شد؛ لذا اتحادیه مؤسسات مردم‌نهاد از دل مؤسسات قرآنی استان‌ها تشكيل شد و از این رو نظر سازمان دارالقرآن بر اين است كه مؤسسات قرآنی ارشاد نيز عضو اتحاديه‌های استانی شوند، در استان‌ها انتخابات برگزار شود و نمايندگان اتحاديه‌های استانی در مجمع كشوری حضور يابند و رسماً در دل اتحاديه‌ها تجميع شوند.


وی با بیان اینکه ساز و كار اتحاديه مؤسسات قرآنی ـ مردمی ريشه‌ای و سازگار با قوانين است، ابراز کرد: اتحاديه تشكل‌های قرآنی عنوان كرده است که بايد نظر مساعد مسئولان وزارت ارشاد و مسئولان سازمان تبليغات اسلامی جلب شده و با حضور اين دو نهاد ادغام صورت گیرد چرا که با این کار فعالیت‌ها از پراكندگی خارج شده و شاهد جلوگيری از موازی‌كاری خواهیم بود.


تصدی‌گری دولت در بخش‌های اجرايی كاهش يابد


رئيس اتحاديه موسسات قرآنی مردم‌نهاد تأکید کرد: به دولتی‌ها اعتراض داريم كه اهالی فرهنگ و ارشاد نباید وارد مجموعه‌های اجرايی قرآنی شوند بلکه بايد تصدی‌گری دولت در بخش‌های اجرايی كاهش يابد و نسبت به اين مصوبات پای‌بند باشند.


وی افزود: مؤسسات قرآنی، نهادهای مردمی هستند و باید فعاليت‌های قرآنی به صورت كامل توسط آن‌ها انجام شود و در حمایت از مؤسسات تبعیضی وجود نداشته باشد.


برزگر در پایان گفت: مؤسسات قرآنی سازمان تبليغات نيز كار قرآنی انجام می‌دهند؛ لذا بايد سهمی از بودجه مؤسسات قرآنی داشته باشند و فراكسيون قرآن و عترت مجلس نيز بايد بر تقسيم بودجه نظارت و حسابرسی كند.

captcha