آزادگان جهان نسبت به مسئله فلسطین دغدغه دارند + عکس
کد خبر: 4210045
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
شیخ الحاج عثمان محمد جاه:

آزادگان جهان نسبت به مسئله فلسطین دغدغه دارند + عکس

مدیر دفتر تقریب بین المذاهب گامبیا گفت: آزادگان جهان کسانی هستند که نسبت به مسئله قدس و فلسطین همواره دغدغه داشته باشند و برای حل آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

شیخ الحاج عثمان محمد جاه، مدیر دفتر تقریب بین المذاهب گامبیا

به گزارش ایکنا، شیخ الحاج عثمان محمد جاه، مدیر دفتر تقریب بین المذاهب گامبیا شنبه ۲۵ فروردین ماه در آیین برگزاری مرحله نهایی جشنواره قرآنی جامعه المصطفی در گامبیا که با حضور اساتید، داوران و شرکت‌کنندگان به همت نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه در سنگال و مشارکت انجمن رشد و اصلاح گامبیا در سالن انسایید ترینیت شهر سیراکندا برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و نام امام خمینی(ره) به خاطر بنیانگذاری سنت حسنه روز جهانی قدس، اظهارکرد: هفته گذشته شاهد برپایی راهیپمایی عظیم روز قدس در اقصی نقاط جهان بوده‌ایم. موضوع فلسطین و بیت المقدس همواره در صدر مسائل دارای اولویت در امت اسلامی بوده و خواهد بود.

رئیس سابق بعثه حج گامبیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه ویژه قدس در تاریخ اسلامی و در تحولات سیاسی جهان معاصر، افزود: آزادگان جهان کسانی هستند که نسبت به مسئله قدس و فلسطین همواره دغدغه داشته باشند و برای حل آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

شیخ الحاج عثمان محمد جاه ادامه داد: روز جهانی قدس در سال جاری از اهمیت دوچندانی برخوردار بود، چرا که دنیا در طول هفت ماه اخیر شاهد جنایات فجیع و بی‌سابقه صهیونیست‌های کودک‌کش در غزه بود؛ لذا در عین حال مقاومت و صبر مردم فلسطین ستودنی است.

این پژوهشگر و فعال دینی با انتقاد از نظام سلطه و برخی مجامع بین‌المللی که به رغم مشاهده عینی جنایات رژیم صهیونیستی، آن را دفاع مشروع از خود قلمداد کرده و این رژیم را صاحب حق دانسته‌اند، تصریح کرد: سوال من این است که ما در چه دنیایی زندگی می‌کنیم که این جنایات را می‌بیند ولی اقدامی نمی‌کند؟ چرا حکام کشور‌های عربی قضیه جهانی قدس و فلسطین را در حد یک موضوع داخلی عربی تنزل داده‌اند؟

وی ضمن تقدیر از برخی کشور‌های اسلامی که با قطع روابط خود با رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی همه‌جانبه سیاسی، مالی و نظامی به دفاع از فلسطین برخاستند، گفت: اهمیت قضیه فلسطین هیچ‌گاه در میان ملت‌های مسلمان کاسته نخواهد شد و قلب آنان تنها با اخراج این رژیم سفاک و خونخوار از سرزمین قدس، آرام خواهد گرفت.

مدیر دفتر تقریب بین المذاهب گامبیا همچنین برای آزادی و بازگشتن مسجدالاقصی به آغوش مسلمین و پیروزی نهایی فلسطین دعا کرد.

آزادگان جهان نسبت به مسأله قدس و فلسطین دغدغه دارندآزادگان جهان نسبت به مسأله قدس و فلسطین دغدغه دارند

 

انتهای پیام
captcha