آغاز عملیات اجرایی اربعین 1403
کد خبر: 4209449
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱

آغاز عملیات اجرایی اربعین 1403

رئیس ستاد مرکزی اربعین از آغاز عملیات اجرایی اربعین سال جاری خبر داد و گفت: ثبت‌نام اربعین ماه ذی‌الحجه برگزار می‌شود.

آغاز عملیات اربعین 1403به گزارش ایکنا، اولین جلسه ستاد مرکزی اربعین در سال جاری با حضور مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین و جمعی از اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

پس از این جلسه، مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اربعین سال جاری به دلیل شرایطی که در غزه رقم خورده است، اربعین ویژه و خاصی است، گفت: ظلم و جنایتی که علیه ملت قهرمان، شجاع و مظلوم‌ غزه به دست رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی در جریان است، اربعین امسال را متفاوت از سال‌های گذشته کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال آماده شدن برای برگزاری اربعین سال جاری هستیم، اظهار کرد: همانطور که مسئولان مقاومت فلسطین اعلام کردند مقاومت شجاعانه این ملت در زیر شدیدترین بمباران و محاصره، درسی است که این ملت از کربلا و حادثه عاشورا گرفته‌اند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: عملیات اجرایی اربعین ۱۴۰۳ را از امروز آغاز کرده‌ایم تا با شناسایی آسیب‌ها و نقص‌های گذشته، آنها را رفع کنیم.

وی زمان ثبت‌نام زائران اربعین را ماه ذی‌حجه اعلام کرد و گفت: تعیین پروژه‌های زیرساختی برای رفت و آمد زائران در جاده‌ها، پایانه‌های مرزی و سرویس‌های خدماتی در حال انجام است تا شاهد سهولت بیشتر امور زائران در مسیر باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین از پیش‌بینی حضور پنج میلیون ایرانی در اربعین امسال خبر داد و گفت: تأمین پارکینگ برای خودروهای شخصی مورد توجه است. در امر حمل و نقل عمومی کمبودهایی داریم اما با مقامات عراقی مذاکره کردیم تا بیش از هزار دستگاه اتوبوس با شرایط استاندارد انتقال و جابجایی مسافران را انجام دهند که این مذاکرات باید به نتیجه برسد.

میراحمدی در پایان گفت: ورود خودروهای شخصی ایرانی به عراق از جمله مسائلی است که با طرف عراقی در خصوص آن گفت‌وگو می‌کنیم. همچنین برنامه داریم زائران به وسیله ریل‌باس از پایانه مسافربری مهران به پایانه مرزی منتقل شوند که البته هنوز نهایی نشده است. 

انتهای پیام
captcha