روز قدس امسال پرشورتر از قبل در تمام جهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4208446
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد؛

روز قدس امسال پرشورتر از قبل در تمام جهان برگزار می‌شود

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای تاکید کرد که روز قدس امسال به یاد شهدای گرانقدر جبهه مقاومت و مردم مظلوم و مقاوم فلسطین پرشورتر از هر سال در تمام جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشروح این بیانیه به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

رهبر معظم انقلاب «مدّ ظلّه‌العالی»:

امروز مسئله فلسطین شاخص میان پایبندی به اصول انسانی و ضدیّت با اصول انسانی است.

روز قدس یادگار ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است که این ابتکار ایشان در روزگاری مطرح شد که ابرقدرت‌های جهان به دنبال این بودند که نام فلسطین را در جهان به فراموشی بسپارند اما با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس؛ آرمان فلسطین دوباره زنده شد و مقاومت و مظلومیّت این مردم هر سال در روز قدس به جهانیان یادآوری می‌شود.

این نامگذاری همچنین همبستگی و وحدت جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان علیه جبهه استکبار را تقویت کرد و به نمادی برای مبارزه با ظلم در جهان و عدالت‌خواهی در جهان تبدیل شده است.

بیش از هفت دهه است که صهیونیست‌های جنایتکار با حمایت دولت‌های مستکبر غربی از جمله آمریکا و با سکوت سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری با اشغال  فلسطین و تشکیل دولت جعلی و کشتار و جنایت، مردم فلسطین را از سرزمین خود بیرون رانده‌اند و راهپیمایی جهانی روز قدس در هر سال موجب اطمینان قلوب مردم مظلوم فلسطین و مظلومان جهان و آزادگان در حمایت از ایشان است و موجب خشم و عصبانیت جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن‌ها می‌شود.

گروه‌های مقاومت مردمی فلسطین در طول حیات نامشروع این رژیم غاصب دست از مبارزه برنداشته و رژیم اشغالگری که آرزوی نیل تا فرات را در سر می‌پروراند، امروز هیمنه نظامی خود را از دست داده و عملیات رعدآسای طوفان‌الاقصی -که نمود خشم ملت مظلوم فلسطین در برابر ظلم‌های مستمر صهیسونیست‌های ظالم بود- هیمنه پوشالی این رژیم را شکست و این رژیم گرگ‌صفت برای جبران این شکست تاریخی و بازسازی روحیه شکست‎خورده‌اش، دست به کشتار و جنایت گسترده در غزّه زده است و جنایت کشتار مردم مظلوم فلسطین در ماه‌های اخیر که دنیا شاهد آن بوده است در تاریخ بشریّت بی‌سابقه است.

رژیم شرور صهیونیست از سوی دیگر اقدامات تروریستی خود را گسترش داده و در یک جنایت وحشیانه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله ناجوانمردانه خود قرار داد و این رژیم جعلی از ابتدای حیات نامشروع و ننگین خود، کانون اصلی تروریسم دولتی بوده است.

امسال روز قدس و مبارزه با جنایت‌های صهیونیست‌ها، نه تنها آرمان مسلمانان جهان؛ بلکه آرمان مشترک و خواسته تمام ادیان الهی و آزادگان جهان شده و رفتارهای رژیم کودک‌کش در ماه‌های اخیر آبرویی برای حقوق بشر غربی باقی نگذاشته است و در تمام نقاط جهان علیه این جنایت‌ها راهپیمایی و تظاهرات برگزار شد و حمایت از مردم غزّه و فلسطین خواسته عدالت‌خواهان و آزادی‌خواهان در جهان شد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید می‌کند که روز قدس امسال به یاد شهدای گرانقدر جبهه مقاومت و مردم مظلوم و مقاوم فلسطین پرشورتر از هر سال در تمام جهان برگزار خواهد شد و مردم ایران اسلامی نیز مانند تمام آزادگان جهان برای نابودی رژیم غاصب و کودک‌کش در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد.

وَسَيَعلَمُ الَّذينَ ظَلَموا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبونَ
انتهای پیام
captcha