تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دست‌اندرکاران نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4207852
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دست‌اندرکاران نمایشگاه بین‌المللی قرآن

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی از دست‌اندرکاران سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای برگزاری باشکوه این نمایشگاه معنوی در ماه رمضان امسال تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی از دست‌اندرکاران سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآنی این وزارتخانه و یکایک خادمان قرآنی نمایشگاه، برای برگزاری باشکوه این نمایشگاه معنوی در ماه رمضان امسال تشکر و قدردانی کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
إِنَّ هٰذَا القُرآنَ يَهدي لِلَّتي هِيَ أَقوَمُ وَ يُبَشِّرُ المُؤمِنينَ «سوره مبارکه الإسراء آیه ۹»
قرآن كريم مرجع آسماني كامل و بي‌نقص براي راهنمايي بشر بوده که بر قلب مبارک رسول خدا (ص) نازل شده و تنها نصّ الهي مصون از دستبرد و تحریف است. در یک نگاه کلی، رسالت این کتاب آسمانی هدايتگري برای همه مردم است و جامعه اسلامی تکالیف جدّی برای توجه هر چه بیشتر به کتاب آسمانی خداوند به‌عنوان مهمترین میراث پیامبر خدا(ص) دارد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برکت آن، جوشش‌های فراوانی در حرکت‌های قرآنی کشور شکل گرفت و سامان‌دهی و تقویت این ظرفیت‌ها همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است که تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با اهداف فرهنگ‌سازی و نظام‎‌سازی قرآنی و سامان‌دهی امور قرآنی کشور برای توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی بود.
تجربه کشور در حوزه قرآن هر روز غنی‌تر از قبل می‌شود و فعالیت‌های قرآنی نیز با رشد کمّی و کیفی روزافزون مواجه هستند که در این میان برگزاری هر ساله نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بهترین محفل برای تجلّی و تبلور این توانمندی‌های قرآنی کشور و جلب مشارکت‌های مردمی برای انس و تدبّر بیشتر در قرآن کریم است و برگزاری شایسته این نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
امسال با همّت والای دست‌اندرکاران قرآنی کشور، نمایشگاه قرآن در 30 استان برگزار شد و بیش از سه میلیون از هم‌وطنان عزیز در بهار قرآن از از نمایشگاه معنوی بازدید کردند.
همچنین در بخش بین‌الملل نمایشگاه، مشارکت بالایی از اندیشمندان و پژوهشگران قرآنی از 28 کشور را شاهد بودیم که نمایانگر رویکرد جدّی قرآنی و اهمیت بالای قرآن در سیاست‌های کلان کشور دارد.
توجه به موضوع مظلومیت مردم غزّه، خانواده‌محور بودن، توجه به موضوع عفاف و حجاب و همچنین مشارکت گروه‌‎های مردمی از دیگر جلوه‌های زیبای نمایشگاه امسال بود.
ضمن عرض خدا قوت به دست‌اندرکاران سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از جمله وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآنی این وزارتخانه و یکایک خادمان قرآنی نمایشگاه، از برگزاری باشکوه این نمایشگاه معنوی در ماه پر برکت رمضان امسال تشکر و قدردانی می‌کنم و ان‌شاءالله با همت بالای شما عزیزان شاهد رشد روزافزون توجه با قرآن در تمام شئون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... جامعه و شکل‌گیری حکمرانی قرآنی و مردمی در کشور باشیم.
امید است که این مجاهدت‌های شما در راه خدا، زمینه‌ساز ظهور حقیقت قرآن و تشکیل حکومت نمونه قرآنی در سطح جهان به دست ایشان باشد.
انتهای پیام
captcha