رتبه نخست اسکان آموزش و پرورش به فارس رسید
کد خبر: 4207736
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱

رتبه نخست اسکان آموزش و پرورش به فارس رسید

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به وضعیت اسکان مسافران در این استان گفت: بیشترین آمار اسکان آموزش و پرورش در کشور متعلق به فارس است.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 11 فروردین گفت: به‌جز اقامتگاه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی، در مجموع 2 میلیون و ۴۰۵ هزار و ۲۷ اسکان در استان صورت گرفته است.

وی افزود: یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۲۷ اسکان توسط آموزش و پرورش و ۴۶۲ هزار اسکان توسط مراکز تحت مدیریت شهرداری شیراز انجام شده است که بیشترین آمار اسکان آموزش و پرورش در کشور متعلق به فارس است.

فرخ‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت تردد مسافران نوروزی در استان فارس گفت: در بازه زمانی 24 اسفند تا 10 فروردین‌ماه، یک هزار و 115 پرواز از فرودگاه شیراز انجام شده است که اعزام و پذیرش مسافر 126 هزار و 612 نفر بوده است.

وی در خصوص حمل و نقل ریلی هم اظهار کرد: در همین بازه زمانی 24 قطار ورودی و خروجی در استان داشتیم که 8 هزار و 520 میهمان ورودی و 8 هزار و 551 میهمان خروجی بوده‌اند.

فرخ‌زاده درباره تردد جاده‌ای هم گفت: در بازه مذکور در مجموع دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۱۵ پلاک خودرو وارد فارس شده‌اند. ۵۷ درصد این خودروها عبوری بوده‌اند و کمتر از یک روز، ۲۴ درصد بین یک تا سه روز، ۱۳ درصد بین ۳ تا پنج روز و ۶ درصد بین 5 تا 7 روز در فارس اقامت داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بیان کرد: ۶۵ مجتمع خدمات رفاهی در فارس از گردشگران پذیرایی می‌کنند و بیشترین تعداد مجتمع در کشور متعلق به فارس است.

وی درباره آمار بازدید از اماکن گردشگری استان فارس هم گفت: در بازه زمانی مذکور یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۴۶ نفر از اماکن گردشگری استان بازدید کرده‌اند که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۱ نفر از اماکن تحت مدیریت دانشگاه شیراز، ۶۳ هزار و ۵۵۸ نفر از اماکن تحت نظارت شهرداری و ۳۰ هزار و ۶۸۸ نفر از خانه زینت‎‌الملک تحت مدیریت بنیاد فارس شناسی بازدید داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha