آمریکا ابزار و نقشه جدیدی برای مقابله با ایران ندارد
کد خبر: 4207585
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
امام جمعه تکاب:

آمریکا ابزار و نقشه جدیدی برای مقابله با ایران ندارد

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی گفت: در دست آمریکا ابزار و نقشه جدید قابل تصوری برای مقابله با ایران وجود ندارد چرا که از سال ۹۸ تاکنون در قالب سیاست کارزار فشار حداکثری، تحریم‌ها به‌صورت حداکثری علیه ایران اعمال شده و اکنون جعبه ابزار تحریم آمریکا علیه ایران ابزار جدیدی ندارد.

حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه تکاب 10 فروردین ماه در خطبه‌های نماز جمعه این‌ هفته اظهار کرد: بخش مهمی از معارف دین چه در منابع اهل سنت و چه در منابع شیعی بیان مبسوط فضائل حضرت علی(ع) است و از پیامبرخدا(ص) نقل شده است: «اگر درختان قلم باشند و دریاها مرکب، جنیان شماره‌گر و انسان‌ها نویسنده؛ نمى‌توانند فضائل على‌بن‌ابى‌طالب(ع) را شماره کنند».

امام جمعه تکاب افزود: یکی از مصادیق تقوا احیا و شب زنده‌داری در شب‌های قدر است و منظور از احیا در شب قدر، در حقیقت احیای دل است؛ نه صرف بیدار ماندن ظاهری، در اصل انسان در این شب برای لحظاتی نیز شده از خواب غفلت بیدار شود و دلش را احیا کند، حیات ببخشد و انسان اگر بتواند شب قدر، با خود خلوتی داشته باشد و با عبادات و نماز و دعا عروجی حاصل کند و طهارتی کسب کند، توانسته در حد خود شب قدر را احیا کند.

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: 12 فروردین روز بزرگ، اما مظلوم و قدر ناشناخته در میان مناسبت‌هاى انقلاب اسلامى بوده و شاید قرار گرفتن این روز در تعطیلات نوروز علت اصلى آن باشد و البته دلیل دیگر آن هم عدم فهم عمیق از اهمیت استقرار نظام جمهورى اسلامى است.

وی ادامه داد: 12 فروردین روز عید فقط ما مردم ایران نیست، بلكه عید همه‌ كسانى مى‌تواند باشد كه مسلمانند، یعنى نزدیک به یک میلیارد جمعیت، آن‌ها هم، یعنى ملت‌هاى مسلمان عادت كردند كه اسلام را در حال دفاع در موضع انفعال، درحال انزوا ببینند و آن وقتى كه یک ملتى در موضع تهاجم به قدرت‌هاى سلطه‌گر و تهاجم به نظام‌هاى بشرى ناقص قرار مى‌گیرد و اعلان یک جمهورى براساس اسلام مى‌كند این براى همه‌ ملت‌هاى مسلمان مایه‌ مباهات و سربلندى محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام کوهی تصریح کرد: امروز مقداری باید تامل و فکر کرد که چرا دشمنان بشریت دولت‌هایی مثل دولت آمریکا که ظالم‌ترین دولت‌ها و رژیمی کودک‌کش مثل رژیم صهیونیستی دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: علتش این است جمهوری اسلامی ایران چهره ریاکارانه آمریکا را اشکار و به دنیا معرفی کرد و سیاست خبیثانه این کشور مستکبر و صهیونیت‌ها را به هم ریخت، در همین ماجرای فلسطین و غزه  ببینید نقشه راهبردی صهیونیسم جهانی  اخراج مردم فلسطین از این کشور بود، طرحی که قرار بود همزمان با پیوستن عربستان و 20 کشور دیگر به روند عادی‌سازی روابط با صهیونیسم تکمیل شود و در مرحله بعد، کوچ اجباری مردم غزه و سپس کرانه غربی به اردن و مصر اجرایی شود و در مرحله سوم با قرار دادن کامل سرزمین فلسطین در اختیار صهیونیست‌ها، ملت فلسطین در سرزمینی غیر از سرزمین خودش تشکیل شود و از این رهگذر، مسیرها و راهگذرها (کردیدوری) جایگزین مانند کریدور ایلات، کانالی مانند سوئز را تضعیف کند و این روند در غرب ‌آسیا علیه ایران ادامه یابد اما سیاست‌های جمهوری اسلامی این طرح‌ها را در هم ریخت.

حجت‌الاسلام کوهی عنوان کرد: اکنون این شبکه منطقه‌ای مقاومت است که میدان بازی را تعیین می‌کند و اراده خود را بر جبهه ازهم‌گسیخته استکبار دیکته می‌کند و اخراج کامل آمریکا و شکست و محو رژیم جعلی را زودتر از موعد اعلام شده رقم خواهد زد.

وی افزود: مدتی چند است برخی سیاسیون داخلی به‌ویژه دولتمردان سابق و حامیان سازش و مداهنه با آمریکا، با ارائه تحلیل‌های مختلف تلاش دارند تا آینده ایران به ویژه وضعیت اقتصادی کشور را به آمدن و نیامدن ترامپ گره بزنند و به اصطلاح اقتصاد ایران را «شرطی» کنند. اما آیا آنچه ایشان می‌نویسند و می‌گویند حقیقت دارد؟ در حالی که تاریخ آمریکا نشان می‌دهد رئیس جمهور در این کشور هر کس که باشد مجبور است در چارچوب سیاست‌های کلان این کشور و مطابق ساختار سیاسی آن عمل کند بنابراین هرکدام که انتخاب شوند (ترامپ یا بایدن) خیلی فرقی نمی‌کند.

امام جکعه تکاب اضافه کرد: تصمیم نهایی در آمریکا را کمپانی‌های سلاح، اتاق‌های فکر و لابی‌های مختلفی که وجود دارد می‌گیرند و رئیس جمهور آمریکا در تغییر برخی از اولویت‌ها نقش ایفا می‌کند بنابراین مهم این نیست که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور باشد بلکه مهم نحوه مواجهه ما با آن‌ها است که چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی نشان داده که آمریکا در مسیر رسیدن به منافع خود در دشمنی با ما و دوستی با رژیم صهیونیستی (دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان) تفاوتی نداشته‌اند و اتفاقا در دوره دمکرات‌ها بدترین دشمنی‌ها علیه ملت ایران شده و از آنجایی که منطق جمهوری‌خواهان منطق نظامیگری و سخت است به طور طبیعی تبیین چهره واقعی آمریکا در دوره ریاست جمهوری آن‌ها آسانتر خواهد بود و در عین حال با تکیه بر نظامیگری با دشمن بیرونی هم زبان همدیگر را هم بهتر متوجه می‌شویم.

حجت‌الاسلام کوهی اظهار کرد: در دست آمریکا ابزار و نقشه جدید قابل تصوری برای مقابله با ایران وجود ندارد از سال ۹۸ اوج کارزار فشار حداکثری تا اکنون، تحریم‌ها به صورت حداکثری علیه ایران اعمال شده و بایدن نیز به طور کامل سیاست ترامپ را دنبال کرده و جعبه ابزار تحریم آمریکا علیه ایران ابزار جدیدی ندارد همان سخنی که منوچین وزیر وقت خزانه‌داری آمریکا بیان کرد و ترامپ ۲۰۲۴ هم نمی‌تواند چیز جدیدی به آن اضافه کند و رفتاری متفاوت از بایدن داشته باشد.

وی گفت: در سمت تحریم‌شده یعنی ایران تفاوت مهم سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مستقر است، در سال ۹۷ دولت وقت با تکیه بر توافق برجام رفتارهای آسیب‌پذیر در قبال تحریم‌ها در حوزه روابط اقتصادی خارجی داشت، در نتیجه با بازگشت تحریم‌ها و شدت یافتن آن‌ها این روابط دچار چالش شد و مدت زمانی طول کشید تا بخشی از آن احیا شود.

انتهای پیام
captcha