رونمایی‌ از «سر دلبران» درباره اهل بیت(ع) از نگاه ادیبان مسیحی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4206913
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

رونمایی‌ از «سر دلبران» درباره اهل بیت(ع) از نگاه ادیبان مسیحی در نمایشگاه قرآن

ترجمه مجموعه کتاب‌های «سردلبران» نوشته میشل کعدی که به همت انتشارات ایران راهی بازار نشر شده است با حضور وزیر فرهنگ کشورمان و ادیب مسیحی لبنان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا، مجموعه شش جلدی «سردلبران» ترجمه آثار اهل بیتی میشل کعدی اسفندماه ۱۴۰۲ به همت انتشارات ایران و با  اهتمام عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این مجموعه شش جلدی با عنوانی از جمله «زهرا(س) سرآمد بانوان اهل ادب»؛ «در پیشگاه امام حسن مجتبی(ع)»؛ «امام حسین(ع) الگویی از یک پیام»؛ «امام زین‌العابدین(ع) و اندیشه مسیحیت» سیره اهل بیت(ع) را در نگاه ادبیان مسیحی بررسی کرده است.

مراسم رونمایی‌ از این مجموعه فاخر، هفتم فروردین با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب و جمعی از ادیبان و فرهیختگان ساعت ۱۹ در بخش بین‌الملل سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران برگزار می‌شود.

این مجموعه با ۱۸۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۵ هزار تومان در بازار نشر کتاب عرضه شده است.

 ميشل كعدی، نویسنده و شاعر برجسته مسیحی لبنان، نوشته‌ها و آثار متعددی پيرامون اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) به رشته تحرير درآورده است كه از آن جمله می‌توان به آثار «الإمام علی(ع) نهجاً وروحاً وفقهاً» (امام علی(ع)؛ روش، روح و فقه) و السیده الزهراء(س) اولى الأدیبات (زهرا(س)؛ سرآمد بانوان اهل ادب) و همچنین الإمام الرضا(ع) أبعاد روحیه وعلمیه (امام رضا(ع)؛ ابعاد روحی و علمی)، الإمام الحسین(ع) قدوه و رساله (امام حسین(ع)؛ الگو و رسالت)، الإمام زین‌العابدین(ع) والفکر المسیحی (امام زین‌العابدین و اندیشه مسیحیت) و  الإمام علی(ع) آفاق لکل زمان (امام علی(ع)؛ دورنمای همه دوران‌ها) اشاره کرد.
علاوه بر این آثار دیوان‌های ریاحین الإمامه (ریحانه‌های امامت) و أنوار الإمامه (انوار امامت) نیز از دیگر آثار اهل‌ بیتی میشل کعدی است.

خبرنگار: اشرف بصیری

انتهای پیام
captcha