مشارکت «مسطورا» در تأمین محتوای «من قرآن را دوست دارم» + صوت
کد خبر: 4206787
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
حجت‌الاسلام میریان خبر داد؛

مشارکت «مسطورا» در تأمین محتوای «من قرآن را دوست دارم» + صوت

حفظ موضوعی قرآن بخشی از فاز چهارم طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» است و از آنجا که طرح «مسطورا» به دنبال حفظ موضوعی 150 آیه منتخب قرآن است لذا طبق توافق به عمل آمده، «مسطورا» بخشی از محتوای این طرح را تأمین می‌کند.

حجت الاسلام میریانحجت‌الاسلام سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: در حال حاضر فاز چهارم طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» برگزار می‌شود که شامل حفظ جزء سی‌ام قرآن است و در روزهای آتی، مرحله حفظ موضوعی قرآن را نیز آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از طرفی و همزمان با اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» از سوی سازمان دارالقرآن و سازمان تبلیغات اسلامی در ایام ماه رمضان شاهد برگزاری طرح «مسطورا» با «زندگی با آیه‌ها» هستیم که طرح بسیار خوبی برای آشنایی با موضوعات قرآنی است و همانطور که از سوی دوستان مسئول برگزاری این طرح اعلام شده است 150 آیه قرآنی برای اجرا در نظر گرفته شده است.

میریان گفت: جامعه هدف اجرای طرح «مسطورا» بسیار گسترده است و پیش‌بینی شده که بیش از 30 میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد که بتوانند محتوای این آیات را در زندگی روزمره و کاربردیشان استفاده کنند. بر این اساس و با توافقی که صورت گرفته است، درصدد هستیم تا همزمان با ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) با برگزاری مراسم رسمی رونمایی حفظ موضوعی طرح «من قرآن را دوست دارم» از آیات مطرح شده در طرح «مسطورا» در  این طرح، به منظور تأمین بخش حفظ موضوعی فاز چهارم آن، استفاده کنیم.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: به این واسطه، 30 آیه از مجموع 150 آیه مطرح در «مسطورا» در ایام ماه رمضان در طرح «من قرآن را دوست دارم» مورد استفاده قرار خواهد گرفت که به مدت سه ماه نیز ادامه خواهد داشت که طی آن عزیزانی که ثبت‌نام کرده‌اند، این 30 آیه را با نظارت و راهنمایی اساتید پشتیبان و ارتباطی که با آنها برقرار خواهند کرد، حفظ می‌کنند و تلاش می‌شود که به شکل برخط کلاس‌های پرسش و پاسخ و رفع اشکال برای آنها نیز برگزار شود.

کد

میریان افزود: بلافاصله پس از حفظ 30 آیه نخست، دوستان حافظ شرکت‌کننده در این طرح، برای حفظ 30 آیه دوم اقدام خواهند کرد تا به شکل ترمیک و دوره‌ای، حفظ موضوعی 150 آیه تداوم یابد که طی این مراحل خود بخشی از فاز چهارم طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» محسوب می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: فاز چهارم طرح «من قرآن را دوست دارم» شامل حفظ موضوعی، حفظ سُوَر منتخب، حفظ جز سی‌ام و تثبیت محفوظات خواهد بود که به شکلی هدفمند و مرحله به مرحله در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha