3 ویژگی حاکم + اینفوگرافیک
کد خبر: 4205889
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

3 ویژگی حاکم + اینفوگرافیک

«آمادگی جسمانی، دانش و امانت‌داری»، «مهرورزی و نرم‌خویی»، «دانش، قدرت جسمانی و امانت‌داری» سه ویژگی است که یک حاکم اسلامی باید آنها را برای تسلط و نظم‌بخشی به حوزه تحت فرمان خود در اختیار داشته باشد.

سه ویژگی که یک حاکم اسلامی باید آن را داشته باشد + اینفوگرافیکبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی رجبی؛ حافظ کل و مدرس تدبر در قرآن کریم در جدیدترین اینفوگرافیک قرآنی خود با عنوان «عناصرمحوری تربیت و مدیریت قرآنی»، مدیر و مسئول را در جامعه و نظام اسلامی واجد دو اوصاف عمومی و خصوصی معرفی کرده است که از جمله اوصاف عمومی نمازگزاری، دوری او از گناه و انجام برخی از اعمال همچون روزه است و در بیان اوصاف خصوصی، تخصص و درایت در کار و تعهد و پاک‌دستی را می‌توان برشمرد. دو حوزه‌ای که برای مدیریت و درایت در اداره یک نظام اسلامی نیاز به آنهاست.

«آمادگی جسمانی، دانش و امانت‌داری»، «مهرورزی و نرم‌خویی» و «دانش، قدرت جسمانی و امانت‌داری» سه ویژگی یک حاکم اسلامی است که در ادامه این اینفوگرافی و با استناد به برخی از آیات قرآن در سوره‌های مبارکه «بقره»، «یوسف»، «آل عمران»، «توبه» و «قصص» به آنها اشاره شده است و در پایان نیز به این موضوع تأکید شده که همه معصومین(ع)، پیامبران و مصلحان بزرگ دین، این سه ویژگی را در هدایت و تربیت انسان‌ها دارا بودند.

کد
 
 .را انتخاب کنید open image in new tab برای مشاهده اینفوگرافیک در ابعاد واقعی راست کلیک کرده و گزینه

حجت الاسلام علی رحبی

 

انتهای پیام
captcha