کلاهبرداری مجرمان سایبری در ماه رمضان + فیلم
کد خبر: 4205071
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
دانستنی‌های سایبری/ ۵۴

کلاهبرداری مجرمان سایبری در ماه رمضان + فیلم

پلیس فتا در رابطه با کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد شده‌ است، توصیه‌هایی به شهروندان کرده و از آنها خواست، فریب این‌گونه کمپین‌ها را نخورند.

ماه رمضانبه گزارش ایکنا؛ یکی از کلاهبرداری‌هایی که متأسفانه در ایام ماه مبارک رمضان شاهد آن هستیم، کلاهبرداری با ترفند کمک به ایتام و نیازمندان است. در این روش کلاهبرداران عکس و کلیپ‌هایی از زندگی ایتام و نیازمندان در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند تا از این طریق حس انسان‌دوستانه کاربران را تحریک و با جلب اعتماد آنها اقدام به کلاهبرداری کنند.

در همین زمینه شاهد هستیم کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد شده‌ است که پلیس فتا در این زمینه توصیه‌هایی به شهروندان کرده و از آنها خواسته است، فریب این‌گونه کمپین‌ها را نخورند. این توصیه‌ها را در ادامه می‌خوانید؛

برای کمک به ایتام، افراد بی‌بضاعت یا نیازمند، از طریق شرکت‌ها و مؤسسات معتبر و شناخته شده در کشور، که از طریق رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود اقدام کنید.

از واریز پول به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنید.

کاربرانی که قصد دارند، برای پرداخت وجه از بستر اینترنت استفاده کنند، مراقب باشند که در دام سایت‌های فیشینگ گرفتار نشوند و حتماً به پارامتر‌های امنیتی درگاه‌های بانکی توجه داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha