کمک‌های هوایی آمریکا به غزه نمایشی و تبلیغی است
کد خبر: 4205043
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
رمضان شریف:

کمک‌های هوایی آمریکا به غزه نمایشی و تبلیغی است

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه همه جهانیان می‌دانند که ۹۵ درصد تجهیزات اسرائیل را آمریکایی‌ها تأمین می‌کنند، گفت: بنابراین توزیع هوایی بسته‌های غذایی از سوی آمریکا برای مردم غزه، نمایشی و تبلیغاتی است. 

رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین جلسه ستاد مرکزی انتفاضه و قدس امروز سه‌شنبه، 22 اسفند با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، سرپرست معاونت امور استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی، سرپرست معاونت امور استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و توام شدن بهار طبیعت با بهار قرآن، گفت: در دومین نشست ستاد باید شعار محوری مشخص شود و سپس نقطه نظرات پایانی اعضا را بشنویم تا پیش از تعطیلات رسمی، برنامه‌ها به دستگاه‌ها و مجموعه‌های استانی ابلاغ شود‌.

وی با اشاره به برگزاری تظاهرات خشم هر هفته پس از نماز جمعه در استان‌‌ها، ادامه داد: این تظاهرات و راهپیمایی نیز در هفته‌های ماه رمضان در استان‌ها برقرار است اما برای برگزاری در تهران در ماه رمضان باید تصمیم نهایی گرفته شود که آیا راهپیمایی خشم در تهران طی جمعه‌های ماه رمضان برگزار شود یا تمام توان معطوف به حضور قوی در راهپیمایی روز قدس شود.

حجت‌الاسلام محمودی اضافه کرد: لازم است تا با مجموعه‌های فعال مردم‌نهاد و یا افراد فعال در زمینه فلسطین بیش از پیش آشنا شویم تا بتوانیم از این ظرفیت نیز برای برگزاری برنامه‌ها استفاده کنیم.

در ادامه رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی جدی‌تر در فرصت باقی مانده تا ۱۷ فروردین، گفت: می‌توان روز ۱۴ فروردین برای آخرین هماهنگی، جلسه‌ای برگزار کرد و در این میان نباید از ظرفیت شبکه مجازی برای ارائه پیشنهادات غفلت کنیم.

وی بیان کرد: سه جمعه در ماه رمضان تا روز جهانی قدس ( ۲۵ اسفند، ۳ فروردین و ۱۰ فروردین) در پیش داریم. نامگذاری این سه جمعه پیش از روز جهانی قدس برای ایجاد و انعکاس حس عاطفی و تبلیغی با اهداف کمک رمضانی به مردم غزه، همراهی با مادران و کودکان غزه و فلسطین و دفاع حقوقی و تلاش برای تهییج افکار عمومی لازم و ضروری است.

شریف با تاکید بر اینکه پیام‌ ایران در روز جهانی قدس با تکیه بر بیانات رهبر انقلاب به جهانیان مخابره می‌شود، اظهار کرد: یکی از بحث‌های جدی موضوع گرسنگی، تشنگی و کمبود مواد غذایی در غزه است. امروز آمریکا تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته‌ به طوری که اقدام به توزیع بسته‌های غذایی از طریق هوا برای مردم غزه می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه همه جهانیان می‌دانند که ۹۵ درصد تجهیزات اسرائیل را آمریکایی‌ها تأمین می‌کنند، گفت: بنابراین توزیع هوایی بسته‌های غذایی از سوی آمریکا، نمایشی و تبلیغاتی است. 

وی با بیان اینکه اگر آمریکا تصمیم جدی داشت، اسرائیل را وادار به پذیرش آتش‌بس می‌کرد، گفت: پیشنهاد تأسیس بندر از سوی آمریکا با شیطنت و عقبه همراه است اما به هرحال هرچند شیطنت برای قدم بعدی در منطقه است اما فشار افکار عمومی در این زمینه بی تأثیر نبوده است.

شریف مهم‌ترین موضوع را جمع‌آوری کمک‌ها و اهدای آنها برای مردم غزه در ماه رمضان دانست و اظهار کرد: این کمک‌ها جدا از این است که راه‌ها بسته یا باز است. کمک به مردم غزه و نامگذاری جمعه‌ای به این نام، مشارکت افکار عمومی و بستری را برای این همراهی فراهم می‌کند تا مردم بدانند می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی را توسط کمیته امداد، هلال احمر و پایگاه‌های مقاومت بسیج به مردم غزه برسانند.

وی به ضرورت بهره‌‌مندی از ظرفیت صدا و سیما و برگزاری جلسات مشترک با کمیته امداد و هلال احمر اشاره کرد و گفت: یکی از جمعه‌های پیش از روز قدس، را می‌توان تحت عنوان کمک رمضانی به مردم فلسطین و غزه نامگذاری کرد. ابراز همدردی با زنان و کودکان فلسطین مهم است و یک جمعه نیز روز اعلام انزجار از اسرائیل و دفاع از غزه و فلسطین، نامگذاری شود.

وی ادامه داد: جمعه پیش از روز قدس، روز همبستگی ملت و شخصیت‌ها، افراد برجسته و اعلام انزجار آنها از اسرائیل و دفاع از فلسطین در مجامع عمومی به عنوان پشتیبانی حقوقی و دیپلماسی نامگذاری شود.

شریف با تأکید بر اینکه در کشور دغدغه‌ای برای حضور و مشارکت مردم در روز قدس نداریم، گفت: روز قدس دومین راهپیمایی در سطح ملی بعد از ۲۲ بهمن است بنابراین دغدغه جمعیت نداریم اما امسال با توجه به اینکه ۶ ماه از طوفان الاقصی می‌گذرد، می‌توان از این ظرفیت برای برگزاری و حضور میدانی شاداب و پرشور استفاده کرد که برای دمیدن روح حماسی در کشور تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی صرفا از طریق میته امداد و هلال احمر، گفت: صدا و سیما در تبلیغات خود نیز صرفا بر این مسئله تمرکز کند.

شریف با اشاره به ضرورت پررنگ‌تر شدن حضور و همراهی میدانی افکار عمومی در ایران در حمایت از فلسطین، گفت: پیشنهاداتی برای شعار روز جهانی قدس مانند «قدس، صحنه قیام و آزادی مسلمین»، «روز قدس، نماد بصیرت و وحدت»، «همه با هم برای قدس» و... مطرح شده اما نیاز است تا عبارت جدیدی چون غزه و طوفان‌الاقصی در شعارها دیده شده و شعارها به‌روزتر شود.

وی در پایان بر ضرورت همراهی رسانه ملی، مجموعه‌های کمیته امداد و هلال احمر و مساجد برای پای کار بودن نامگذاری جمعه‌های منتهی به روز جهانی قدس تاکید کرد.

همچنین در این جلسه نمایندگان سایر دستگاه‌ها پیشنهادات خود را مطرح کردند که اهم این موارد به شرح ذیل است:

ـ بهره‌مندی از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات در آماده کردن مردم برای حضور پرشکوه در روز قدس.

ـ نامگذاری هفته‌ای مختص به کودکان و مادران غزه.

ـ بهره‌مندی از ظرفیت صدا و سیما و شبکه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تهییج و بسیج افکار عمومی در مسئله غزه.

ـ دعوت از دانشجویان و صاحب‌نظران در مسئله فلسطین.

ـ استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای بازنشر و انعکاس و مخابره اخبار و جنایات رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی مردم غزه.

ـ رایزنی‌ها در سفارتخانه‌ها برای برگزاری راهپیمایی روز قدس.

ـ مطالبه‌گری از اردن، مصر و سایر کشورها برای توزیع بسته‌های غذایی میان مردم غزه.

ـ بهره‌مندی از ظرفیت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌ها در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی.

ـ بهره‌مندی از ظرفیت سفرهای نوروزی و توزیع تراکت‌های تبلیغاتی بین مردم و مسافران نوروزی برای توجه ویژه به روز جهانی قدس امسال.

ـ استفاده از ظرفیت شب‌های قدر و در نظر گرفتن صندوقی با عنوان قدس و کمک‌های مردمی.

ـ نامگذاری جمعه‌ای به عنوان استقبال از روز قدس.

 

انتهای پیام
captcha