رهبر انقلاب به تنهایی بار دعوت به مشارکت انتخاباتی را برعهده داشتند
کد خبر: 4204403
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
ابوالقاسم رئوفیان:

رهبر انقلاب به تنهایی بار دعوت به مشارکت انتخاباتی را برعهده داشتند

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مشوق برای مشارکت در انتخابات اخبر، رهنمود‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری بود، گفت: سایر دستگاه‌ها و نهادها نتوانستند همپا و همگام با رهبری در این رابطه به میدان بیایند و اگر مسئولان عملکردی در شأن مردم داشتند قطعا مشارکت بالای 70 درصدی را شاهد بودیم.

سید ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و فعال سیاسی اصولگرا

سید ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با ایکنا به پیام مشارکت ۲۵ میلیونی ملت شریف ایران در انتخابات ۱۱ اسفند به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مشوق برای مشارکت این میزان افراد، رهنمود‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری بود.

وی با تأکید بر اینکه بار سنگین دعوت به مشارکت بر دوش مقام معظم رهبری بود، افزود: انصاف نیست که بخواهیم همواره در انتخابات از طریق بیانات، رهنمودها و به میدان آمدن رهبر معظم انقلاب میزان مشارکت را افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید: 


مشارکت حداکثری بدون هزینه‌کرد توصیه‌های رهبری رقم بخورد

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین تصریح کرد: دولتمردان، مجلس و مسئولانی که مسئولیت رسیدگی به امور کشور و رفع معضلات و هموار کردن مسیر برای یک رفاه اجتماعی در عرصه‌های مختلف را برعهده گرفته‌اند باید به گونه‌ای عمل کنند که بدون هزینه‌کِرد توصیه‌های رهبری شاهد مشارکت بالا و حداکثری باشیم.

فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: با این همه توصیه‌ها و رهنمون‌ها شاهد مشارکت 25 میلیون نفری، کمتر از 41 درصد بودیم. سهم پایتخت در خلق این حماسه سیاسی 23 درصد بود و حال آنکه میزان مشارکت پایتخت‌نشیان در این امر بسیار مهم است.

پیام مشارکت؛ دفاع و حمایت از نظام

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین ضمن اینکه پیام مشارکت، پیام دفاع و حمایت از نظام است اما در کنار آن پیام اعتراض به عملکرد مجلس یازدهم نیز بود، افزود: شاهد انتخاب و گزینش برخی از نمایندگان فعلی در مجلس دوازدهم از سوی مردم نبودیم و این خود گواهی بر این اعتراض و عدم تمایل به حضور چنین افرادی در مجلس داشت. 

رئوفیان به اعتراض و ناراحتی مردم از عدم تحقق وعده‌های دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور در هنگام اعلام برنامه‌های خود ـ در آخرین روز ثبت‌نامی در وزارت کشور ـ مطرح کرد رقیب من این جناج و آن جناح، این فرد و آن فرد نیست. رقیب من، فساد، ناکارآمدی، اسرافی‌گری است اما پس از گذشت بیش از دو سال باز هم شاهد برخی فسادهای مالی بزرگ بودیم. احساس می‌کنم مردم این میزان مشارکت را صرفا به دلیل توصیه‌های مقام معظم رهبری و حفظ نظام انجام دادند، همانطور که امام(ره) فرمودند: «حفظ نظام از اوجب واجبات است».

مشارکت پایین در اعتراض به عملکرد مسئولان

رئوفیان تأکید کرد: پیام عدم مشارکت تعداد بسیاری از مردم در انتخابات 11 اسفند، اعتراض به عملکرد مجلس یازدهم وسایر دستگاه‌ها به لحاظ واگذاری مسئولیت‌ها به افراد ناکارآمد بوده است. به هر حال و با این اوصاف، مردم باز هم در این حد به میدان انتخابات آمدند چون تخمین مشارکت در کشور چیزی نزدیک به 30 تا 35 درصد و در تهران زیر 10 درصد بود اما مشارکت مردم بیش از این درصد انجام گرفت. اگر این تعلق خاطر مردم به نظام و لبیک به توصیه‌های مقام معظم رهبری نبود، قطعا میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات کمتر از این می‌شد اما همین مقدار مشارکت نیز پس از گام دوم انقلاب، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

رئوفیان با بیان اینکه باید به وعده‌های داده شده جامه عمل پوشانده شود، اضافه کرد: اگر مجلس شورای اسلامی به تناسب وعده‌ای که داده بود عمل می‌کرد و دولت در تراز شأن مردم عمل می‌کرد قطعا مشارکت بالای 70 درصد را شاهد بودیم. در هیچ دوره‌ای از انتخابات مشارکت به این میزان کاهش پیدا نکرده بود. این دوره رکورد کاهش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی را شاهد بودیم، اما همین مقدار مشارکت به دلیل توصیه‌های مقام معظم رهبری بود. 

انتهای پیام
captcha