فضای رسانه‌ای؛ تیغ دولبه برای خانواده‌ها
کد خبر: 4204301
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
لیلا وصالی مطرح کرد

فضای رسانه‌ای؛ تیغ دولبه برای خانواده‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، استفاده از فضا و محتوا‌های رسانه‌ای را همانند تیغی دولبه‌ برای والدین و فرزندان دانست و گفت:‌ این فضا در عین استفاده مطلوب، مخاطراتی را هم به همراه دارد که آگاهی والدین را می‌طلبد.

استفاده از فضای رسانه‌ای مانند تیغ دولبه برای خانواده‌هاستلیلا وصالی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهمیت سواد رسانه‌ای اظهار کرد: سواد رسانه‌ای به عنوان لازمه زندگی امروز ما حائز اهمیت است؛ چراکه وارد دنیایی بسیار رسانه‌ای با کودکانی بسیار هوشمند شده‌ایم.

وی افزود: اگر بلد باشیم از فضای رسانه‌ای به درستی استفاده کنیم، همانند کنش‌یاری عمل می‌کند و رسیدن به اهداف را شتاب می‌بخشد، در غیر این صورت می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد و حتی تا مرز نابودی هم زندگی افراد را پیش ببرد.

وصالی با بیان اینکه داشتن سواد رسانه‌ای از ضرورت‌های امروز زندگی بشری است، گفت: اگر نگاهمان رو به آینده‌ باشد، می‌توانیم رسانه‌ها را پیش‌بینی کنیم. با توجه به اینکه هر سال به تعداد مخاطبان و مصرف‌کننده‌های محتوا‌های رسانه‌ای افزوده می‌شود، باید برای این نیاز اقدام به تولید محتوا‌های قابل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هر اندازه که به سمت جشنواره‌ها و همایش‌هایی با موضوع سواد رسانه‌ای حرکت می‌کنیم، می‌توانیم از خلاقیت افراد بیشتری استفاده کنیم، بنابراین باید تلاش کنیم این همایش‌ها منجر به راهبرد در زندگی افراد شوند تا در زندگی آن‌ها تأثیر بیشتری داشته باشند. البته بخشی از این کار را هم باید به عهده مخاطبان بگذاریم که مصرف‌کننده رسانه هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی درباره بهترین سن آموزش سواد رسانه‌ای هم بیان کرد: آموزش سواد رسانه‌ای به والدین و پیش از تولد کودک برمی‌گردد. مصرف رسانه‌ای حتی در مرحله انتخاب همسر نقش زیادی در تربیت فرزند دارد. بعد از تولد کودک نیز والدین رژیم مصرف رسانه‌ای کودک را تعیین می‌کنند، چراکه والدین آگاه محتوای مورد نیاز کودکان و فرزندانشان را به بهترین نحو تأمین می‌کنند.

فاطمه بختیاری

انتهای پیام
captcha