فعالیت ۳۱۰ مرکز نیکوکاری در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4204214
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

فعالیت ۳۱۰ مرکز نیکوکاری در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ۳۱۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان به فعالیت مشغول هستند، گفت: ۴۲۰میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در این مراکز جذب شده‌است.

ملامهدی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، غلامعلی ملامهدی، مدیرکل کمیته امداد استان، امروز، 18اسفندماه، در سخنرانی قبل از خطبه‌های این هفته‌ نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه ۸۰ هزار خانوار با ۱۴۲ هزار نفر جمعیت در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد به فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد و این نشان از آن است که حضرت امام خمینی(ره) توجه ویژه‌ای به محرومین داشت.

وی با بیان اینکه در سر فصل‌های متفاوت برای این خانواده‌ها خدمات ارائه شده‌است، افزود: طی ۱۱ماه سال‌جاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای این خانواده‌ها مستمری پرداخت شده است که نزدیک به ۶۷ میلیارد تومان هر ماه برای این خانوارها مستمری پرداخت می‌شود.

ملامهدی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض برای مسکن در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است، گفت: ۱۱۴میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک‌های عامل برای افراد بی بضاعت و مددجویان که در رهن مسکن مشکل داشتند پرداخت شده‌است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه در طول ۱۱ ماهه سال‌جاری ۴۰ میلیارد تومان درآمد، از صندوق صدقات استان جمع‌آوری شده‌است، خاطرنشان کرد: افرادی که نیازمند و دهک‌های آنها زیر سه باشد برای ارائه خدمت به آنها آمادگی کامل داریم.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو در مناطق مختلف استان تحصیل می‌کنند، بیان کرد: دولت سیزدهم امسال ۱۴۵۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ تسهیلات در اختیار کمیته امداد استان گذاشته تا برای مددجویان، افراد نیازمند و کسانی که سرپرست خانواده هستند وام پرداخت شود.

ملامهدی، با بیان اینکه امسال یک هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان اهدا شده است، خاطر نشان کرد: در استان ۱۳ هزار و ۴۰۰ یتیم وجود دارد که اگر همت و کمک مردم نبود اکنون شرمنده‌ آنها بودیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ۳۱۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان به فعالیت مشغول هستند، گفت: ۴۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در این مراکز جذب شده‌است.

انتهای پیام
captcha