آمادگی تمام دستگاه‌های فارس خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی
کد خبر: 4204159
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

آمادگی تمام دستگاه‌های فارس خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از تشکیل جلسات منظم کارگروه‌های ستاد خدمات سفر به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی منسجم دستگاه‌های نظارتی و اجرایی این ستاد و همچنین آمادگی تمام دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی مسافر به مسافران نوروزی خبر داد.

سفره هفت سین، دروازه قرآنبه گزارش ایکنا از فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 18 اسفندماه در جلسه ستاد خدمات سفر استان با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تدابیر لازم برای بهره‌مندی بیشتر مردم و میهمانان نوروزی از برکات ماه میهمانی خدا در استان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: میزبانی مساجد و بقاع متبرکه از مردم و برگزاری ایستگاه‌های شادی و سفره‌های افطاری ساده تا حضور مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به گردشگران و ایجاد غرفه‌های عرضه سوغات و صنایع دستی فارس در اماکن گردشگری پرتردد را از برنامه‌های ویژه ستاد خدمات سفر فارس برشمرد.

معاون استاندار فارس همچنین به مصوبات کارگروه حمل و نقل جاده ای ستاد خدمات سفر استان اشاره و بیان کرد: ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، حضور فعال پایگاه‌های اورژانس، آماده‌باش 5 هزار امدادرسان در سطح استان، ساماندهی فوری ترمینال خارجی فرودگاه، ساماندهی سرویس بهداشتی‌ها و نمازخانه‌های بین راهی و آمادگی مجتمع‌های بین راهی برای خدمات‌رسانی به مسافران از مصوبات کارگروه‌های این ستاد است.

 فرخ‌زاده با اشاره به برودت احتمالی هوا در نوروز اظهار کرد: با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش، اداره‌کل ورزش و جوانان، اوقاف و سایر مجموعه‌های همکار کمپ‌های زیباشهر، باغ جنت، مسجد جامع شهدا، اقامتگاه سعدی، ۶ سالن نمایشگاه بین‌المللی، ۱۳ سالن ورزشی متعلق به شهرداری، ۳ سالن ورزشی متعلق به ورزش و جوانان، ۴۲ حسینه، اقامتگاه حضرت علی‌بن حمزه (ع) و کانون فرهنگی رهپویان وصال و مدارس جهت اسکان مسافران در ایام نوروز پیش‌بینی شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: بر طبق مصوبات ستاد خبر مشکلات آزادراه شیراز اصفهان، جاده گویم و کمربندی شیراز نیز تا نوروز برطرف شود.

معاون استاندار فارس همچنین افزود: به منظور رفاه حال گردشگران ساعت بازدید اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی و فهرست زمان‌بندی در اختیار مسافرین نوروزی قرار خواهد گرفت.

فرخ‌زاده گفت: ساعت بازدید از اماکن میان دستگاه‌ها هماهنگ و متعاقبا اعلام خواهد شد و ایجاد غرفه‌های صنایع دستی در محور حافظیه با مدیریت شهرداری شیراز و همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha