مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات نداریم
کد خبر: 4202920
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
هادی طحان‌نظیف:

مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات نداریم

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حسب اعلام مسئولان اجرایی انتخابات، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی تأمین امنیت انتخابات را برعهده دارند، گفت: در حوزه‌های انتخابیه و شعب، رأی‌گیری به صورت معمول و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در جریان حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: خداوند را شاکریم که توانستیم در این جشن بزرگ و ملی حضور داشته باشیم.

وی افزود: عوامل نظارتی در کنار عوامل اجرایی از ماه‌ها پیش زحمات زیادی تحمل کردند تا در روز انتخابات فرآیند رای‌گیری روان برگزار شود و مردم با نقصان و خلایی مواجه نشوند.

طحان‌نظیف گفت: نیروهای نظارتی، اجرایی، انتظامی و امنیتی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام دادند. از دقایق نخست رای‌گیری شاهد حضور مردم پای صندوق‌های رای هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: از ابتدای صبح تاکنون شاهد بروز تخلف خاصی نبودیم. البته گزارش‌های جزئی راجع به تاخیر در آغاز رای‌گیری در برخی شعب داشتیم که موارد پیگیری و در همان ساعات اولیه برطرف شد.

وی در ادامه از عوامل وزارت کشور در برگزاری انتخابات قدردانی کرد‌ و گفت: دقایقی قبل به همراه قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان از ستاد انتخابات بازدید و با وزیر کشور دیدار داشتیم که خوشبختانه فرآیندها در حال برگزاری است.

طحان نظیف درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در ۴ حوزه انتخابیه ملایر، قم، رشت و آبادان اظهار کرد: حسب گزارش‌هایی که دریافت کردیم فرآیندها به صورت رضایت‌بخش در این حوزه‌ها در حال سپری است.

وی بار دیگر عنوان کرد: مردم از ابتدای صبح پای صندوق‌های رأی حضور دارند و در ساعاتی شاهد ازدحام در برخی شعب اخذ رای هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان از مردم خواست تا رأی دادن خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی در ادامه در زمینه امنیت انتخابات اظهار کرد: مشکل خاصی در حوزه امنیت نداریم. حسب اعلام مسئولان اجرایی انتخابات، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی تأمین امنیت انتخابات را برعهده دارند. در حوزه‌های انتخابیه و شعب، رأی‌گیری به صورت معمول و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

طحان‌نظیف درباره مشارکت نیز بیان کرد: مشارکت تاکنون خوب بوده و حتی نسبت به ۴ سال گذشته تا این لحظه بهتر بوده است. آمارهای نهایی و تکمیلی پس از اتمام فرآیند رای‌گیری اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص تعرفه‌های انتخاباتی هم گفت: حسب پیش‌بینی‌هایی که حوزه‌ها و شعب مختلف داشتند، میزان تعرفه‌های موردنیاز پیش‌بینی و اگر چنانچه از درصدی کمتر شود، به آن‌ها رسانده خواهد شد. تاکنون هیچ مشکلی در خصوص تعرفه در هیچ جای کشور نداشتیم. اگر شعبه‌ای نیاز به تعرفه داشته باشد، در اسرع وقت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha