چهره‌سازی؛ انتظار جامعه قرآنی از مسئولان
کد خبر: 4201909
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

چهره‌سازی؛ انتظار جامعه قرآنی از مسئولان

دارنده رتبه اول رشته ترتیل چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: تکریم و تجلیل از دارندگان رتبه در مسابقات خوب و شایسته است، اما انجام این مهم به‌ تنهایی کافی نیست و مسئولان باید به چهره‌سازی و تربیت نخبگان اهتمام ویژه داشته باشند.

عادله شیخی، قاری بین لمللی

عادله شیخی، دارنده رتبه اول رشته ترتیل چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در جریان برگزاری مراسم تجلیل، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم گفت: مسابقات قرآن اوقاف یکی از معتبرترین، مهم‌ترین و سخت‌ترین مسابقات کشور است و خدا را شاکرم که این افتخار برای بنده رقم خورد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی سال گذشته که از سوی اوقاف با حضور اساتید بین‌المللی رقم خورد تقدیر کرد و افزود: سال گذشته اوقاف استان از اساتید مبرز قرآنی جهت افزایش آمادگی راه‌یافتگان به مسابقات کشوری دعوت کرد و این آموزش‌ها باعث شد رتبه اول کشوری را کسب و به مرحله بین‌المللی راه یابم.

شیخی ادامه داد: همچنین از دو ماه قبل نیز اوقاف کشور دوره‌های آمادگی را با استفاده از اساتید مبرز در نظر گرفته بود که این دوره‌ها به ارتقای سطح بسیار کمک کرد و باعث شد تا با آمادگی حداکثری در مسابقات حاضر شوم. تمام این اتفاق را به برکت نگاه خدا و ائمه اطهار(ع) می‌دانم.

وی تصریح کرد: در مسابقات بین‌المللی قرآن نماینده جمهوری اسلامی بودم و این امر استرس مضاعفی را برایم ایجاد کرده بود، چراکه چشم ایران به من بود و برای خوشحالی و افتخار کشورم باید تمام تلاش خود را به کار می‌بستم. مسابقات در سالن اجلاس برگزار می‌شد و تمام شرکت‌کنندگان و تعدادی نیز برای مشاهده آمده بودند. وقتی مجری اسم بنده را برای تلاوت اعلام کرد تمام سالن کف بلندی زدند که این حد از خوشحالی را تا آن روز در سالن ندیده بودم و برایم خیلی عجیب بود.

روایتی از توسل به امام زمان(عج)

شیخی به بیماری خود قبل از شروع مسابقات اشاره کرد و گفت: قبل از شروع مسابقات بیمار شده و شرایط جسمی مناسبی نداشتم. حتی تا چند روز قبل از مسابقات قادر به سخن گفتن نبودم. منزل پدر بودم و از من خواستند تا تلاوت عالی انجام داده و آن را به امام زمان(عج) تقدیم کنم. این کار را انجام داده و همه گریه کردیم از خودشان کمک خواستم. در زمان برگزاری مسابقات و انتخاب نوبت تلاوت از امام رضا(ع) مدد خواستم تا بهترین نوبت را برای بهترین اجرا را برای امام زمان(عج) داشته باشم. باز هم عنایت ائمه شامل حالم شد و نوبت من هشتم شد و همان‌جا با بعض از امام مهربانی‌ها تشکر کرده و گفتم ممنون که هستید. آخرین نفر در روز دوم تلاوت کردم. با توجه به حس معنوی که در سالن حاکم بود همواره حضور امام عصر(عج) را احساس می‌کردم و به همین دلیل توانستم تلاوت بسیار خوبی داشته باشم.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات داوران مبرز انتخاب شده بودند و سطح فنی مسابقات بسیار بالا بود، به اقدام خوب و شایسته سازمان اوقاف مبتنی بر برگزاری دوره آموزشی آیین‌نامه ویژه نمایندگان سایر کشورها اشاره کرد و افزود: این اقدام بسیار عالی بود و باعث شده بود سطح مسابقات از نظر کیفی نسبت به سال گذشته بالاتر باشد. به نظر اگر برخی نمایندگان ایران در مسابقات سایر کشورها حائز رتبه نمی‌شوند به دلیل عدم آشنایی آنان با آیین‌نامه باشد.

تکریم از مقام‌آوران مسابقات قرآن به‌تنهایی کافی نیست

این قاری بین‌المللی به تلاش و تمرین مستمر در طول سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: پس از سال‌ها تلاش موفق به کسب رتبه شدم. برگزاری مراسمی مانند تقدیر و تکریم بسیار شایسته است و بنده به سهم خود از برگزارکنندگان تشکر می‌کنم، اما مهم‌تر از برگزاری مراسم تقدیر ساختن و تربیت چهره‌های قرآنی است و انتظار می‌رود مسئولان با استفاده از چهره‌ها و نخبگان قرآنی در جایگاه‌های مختلف به این مهم توجه ویژه داشته باشند. تکریم و تجلیل به‌تنهایی کافی نیست. متأسفانه مردم از فضا و فرهنگ قرآنی و ائمه دور هستند و باید برای این مهم فکری کرد.

شیخی ضرورت ورود جامعه قرآنی در اجتماع و تربیت نیروهای قرآنی نخبه را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر فرد قرآنی فارغ از مشکلات معیشتی، مسکن و اشتغال روی فعالیت‌های قرآنی تمرکز کرده و فقط به اعتلای قرآن در جامعه بیندیشد قطعا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. جامعه به فرهنگ قرآنی نیاز دارد. فعالان قرآنی با وجود داشتن سبقه قرآنی، اما جایگاه نداشته و عرصه‌ای برای بروز و ظهور ندارند و بیشترین تمرکزشان رفع دغدغه مالی، شغل و مسکن است و وجود این دغدغه‌ها مانع فعالیت‌های قرآنی به صورت گسترده است.

دارنده رتبه اول ترتیل مسابقات بین‌المللی قرآن استان مرکزی را برخوردار از ظرفیت‌ها و استعدادهای خوب دانست و اضافه کرد: بنده برای رسیدن به این جایگاه از حمایت‌های خانواده و اطرافیان برخوردار بودم. بدون کوچکترین دغدغه تمرین‌ها را در آرامش انجام دادم. متسابقان نباید دغدغه‌ای جز تمرین داشته باشند. اگر این شرایط برای هریک از آنان فراهم شود بدون شک شاهد اتفاقات بسیار مبارک در استان خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha