درخشش نخبه اراکی در مسابقات بین‌المللی قرآن نویدبخش اتفاقات مبارک است
کد خبر: 4201829
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
مدیرکل اوقاف استان مرکزی:

درخشش نخبه اراکی در مسابقات بین‌المللی قرآن نویدبخش اتفاقات مبارک است

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی با بیان اینکه کسب رتبه بین‌المللی مسابقات قرآن از سوی جوان اراکی باعث شد تا کسب رتبه‌های برتر بین‌المللی فقط در اختیار تعداد محدودی از استان‌ها نباشد، افزود: این اتفاق پیام‌های مهمی برای جامعه قرآنی و مسئولان دارد و با هم‌پوشانی می‌توان اتفاقات خوبی رقم زد.

حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 6 اسفند، در مراسم استقبال از خانم عادله شیخی، نفر اول رشته ترتیل مسابقات قرآن بین‌المللی ایران که با حضور فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار و جمعی از مدیران و مدیران قرآنی استان در مجتمع فرهنگی و رسانه‌ای ماهور اراک برگزار شد، گفت: حضور مدیران ارشد استان در این مراسم نشان از پای کار بودن آنان در حوزه قرآنی دارد و بسیار خرسندیم که بار دیگر پرچم جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی توسط جوانی از دیار آفتاب و فرهیختگان به اهتزاز درآمد.

وی خانم شیخی را برخاسته از خانواده‌ای قرآنی و تربیت شده دامان پدر و مادری قرآنی دانست و ادامه داد: کسب رتبه بین‌المللی قرآن کار راحتی نیست و رسیدن به این درجه نشان از تعلیم تربیت مناسب، تمرین، تکرار و استمرار در تلاش شبانه‌روزی دارد. بدون شک این افتخار در سایه عنایت خداوند متعال، تلاش‌های بی‌وقفه و حمایت‌های خانواده دارد.

واحدی اضافه کرد: کسب رتبه بین‌الملی از سوی خانم شیخی برای اولین بار است که در استان رقم خورده و این افتخار نصیب هم‌استانی‌ها شده است. کسب چنین رتبه‌ای در استان سابقه نداشته و تاکنون کسی موفق نشده است که در این مسابقات رتبه بین‌المللی کسب کند. البته در استان شاهدیم تعدادی از حافظان در مسابقات دانشجویان جهان اسلام یا ارتش‌ها موفق به کسب رتبه شدند.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به اینکه کسب رتبه بین‌المللی از سوی جوانی از سرزمین آفتاب سد محکم عدم دستیابی به این مقام را شکست، اضافه کرد: تا قبل از این تلاش جوانان استان فقط برای کسب رتبه در سطح مسابقات استان و کشور بود، اما این موفقیت ثابت کرد که کسب رتبه‌های برتر بین‌المللی نمی‌تواند فقط در اختیار نمایندگان استان‌هایی نظیر خراسان رضوی و ... باشد.

واحدی به برگزاری مسابقات قرآن اوقاف اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهدیم که راه‌یافتگان به مرحله کشوری در ابتدای امر در مرحله مقدماتی شرکت کرده و غربال می‌شوند و نخبگان و بهترین‌های هر رشته به مرحله کشوری راه می‌یابند. در مرحله بین‌المللی نیز افراد راه یافته به این مرحله در مسابقات مقدماتی شرکت و برگزیدگان آن به مسابقات بین‌المللی قرآن راه می‌یابند. امسال نمایندگان بیش از 100 کشور حضور داشتند که در نهایت نمایندگان 44 کشور در مسابقات حضور داشتند. بدون تردید برگزاری مسابقات مقدماتی رقابت را برای افراد سخت کرده است.

اتفاقات خوب قرآنی را به دور از مطرح شدن رقم زنیم

وی با یاداور شدن این مطلب که کسب رتبه بین‌المللی قرآن کار سختی است و باید این مهم را به سرکار خانم شیخی تبریک گفت، ادامه داد: کسب این رتبه توسط این جوان اراکی دارای پیام‌هایی به جامعه قرآنی و مسئولان است. بدون شک این اتفاق مبارک نویدبخش این است که انحصار کسب رتبه بین‌المللی که در اختیار استان‌های خراسان رضوی، تهران، اصفهان و ... است باید شکسته شود، کمااینکه در بخش بانوان این انحصار شکسته شد.

واحدی در ادامه به مسئولان امور قرآنی پرهیز از موازی‌کاری و تقویت هم‌پوشانی فعالیت‌ها در حوزه قرآن را خواستار شد و افزود: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید مورد حمایت قرار گیرند. سرزمین آفتاب از وجود فرهیختگان در عرصه‌های مختلف برخوردار است و به یمن این روز مبارک با یکدیگر عهد ببندیم که اتفاقات خوب قرآنی را به دور از مطرح شدن اسم دستگاه رقم بزنیم.

مدیرکل اوقاف استان در پایان گفت: امروز به مناسبت پاسداشت نخبه قرآنی گردهم جمع شده‌ایم. باید دید بانوان ما پس از پیروزی انقلاب به چه رشد و بالندگی رسیدند که می‌توانند در عرصه‌های علمی، ورزشی، قرآنی و ... در سطح بین‌المللی افتخار آفرین باشند و پرچم نظام جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورند. آنان با حضور در میادین مختلف و رویدادهای تاریخ‌ساز مشت محکی بردهان یاوه‌گویان زدند. بدون شک حضور بانوان و آقایان در روز جمعه، 11 اسفند پای صندوق‌های رأی اقتدار ملی را بار دیگر به رخ جهانیان خواهد کشید.

انتهای پیام
captcha