یادواره شهید «میرولی رفیعی‌راد» در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4200963
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

یادواره شهید «میرولی رفیعی‌راد» در ارومیه برگزار شد

یادواره شهید شاخص کشوری بسیج حقوقدانان «میرولی رفیعی‌راد» با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران قضایی، اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان، خانواده شهدا، ایثارگران و حقوقدانان بسیجی، امروز، اول اسفندماه در ارومیه برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، امروز، اول اسفندماه در یادواره شهید «میرولی رفیعی‌راد» شهید شاخص کشوری بسیج حقوقدانان اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می‌داریم؛ امروز همه میهمان شهدا هستیم. مقام معظم رهبری در بیاناتی فرموده‌اند: «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، شهدا چراغ‌های روشن مسیر حرکت بشریت هستند و با تبیین آرمان شهدا هیچ‌گاه از مسیر راست منحرف نخواهیم شد.

وی افزود: شهید میرولی رفیعی‌راد یکی از نوابغ و نخبگان دوران خود و دانش‌آموخته حقوق دانشگاه تهران در آن زمان بود که وقت خود را به تحصیل نگذراند و در کنار آن اقدامات مؤثری، چون تأسیس انجمن اسلامی دانشگاه تهران انجام داد. 

عتباتی بیان کرد: این شهید در سنگر احقاق حق به‌عنوان قاضی شاخص و در طراز انقلاب از عدالت پاسداری و علم و دانش خود را در جهت خدمت به مردم صرف می‌کرد و نیز با شروع جنگ تحمیلی، از سنگر دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب غافل نشد و در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر و در نهایت با رسیدن به جایگاه رفیع شهادت، عاقبت به‌خیر شد و به مولایش حسین(ع) پیوست.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: باید روحیات، تفکرات و اقدامات خود را با الگوگیری از این‌چنین شهیدان شاخص که معیار و چراغ روشن هستند، راه آن‌ها را با تمام توان ادامه داده و فرصت خدمت را قدر بدانیم و هر جا کم آوردیم به سختی‌هایی که شهدا، جانبازان و ایثارگران در راه دفاع از میهن متحمل شدند بیندیشیم. 

وی ادامه داد: امروز وظیفه جامعه وکلا و حقوقدانان، مفتضح کردن جنایت‌های رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی و حامیان مستکبر آن‌ها، در جوامع بین‌المللی است. امروز در سایه خون شهدا موقعیت خدمت فراهم است و هر کسی در حیطه کاری خود باید تلاشش خدمت بی‌منت به مردم باشد، چراکه هر کسی در مسیر شهدا قدم بردارد، آن‌ها از او راضی خواهند بود و اگر از این مسیر خارج شود، به آرمان‌های‌شان خیانت می‌کند. 

عتباتی در پایان با اشاره به انتخابات پیش‌ رو بیان کرد: امروز جهاد تبیین که مقام معظم رهبری به آن تأکید فرموده‌اند بسیار اهمیت دارد، تبیین لزوم شرکت پرشور در انتخابات و جایگاه مجلس شورای اسلامی در سازندگی میهن اسلامی است تا در ۱۱ اسفندماه شاهد ثبت حماسه‌ای دیگر در دفتر زرین انقلاب باشیم.

وی افزود: شهيد ميرولی رفیعی‌راد 25 دی ۱۳۳۰، در خانواده‌ای مؤمن و متعهد شهرستان خوی چشم به جهان گشود و به خاطر علاقه وافری که به تحصیل داشت بعد از اخذ دیپلم وارد دانشگاه شد و تحصیلات کارشناسی را در رشته حقوق به پایان رساند. با شروع انقلاب اسلامی همكاری صمیمانه در شكوفایی انقلاب داشت و تا آنجا كه ميسر و مقدور بود، از هيچ كوشش و تلاشی فروگذار نمی‌كرد. 

رئیس‌کل دادگستری اضافه کرد: بعد از پيروزی انقلاب اسلامی مسئولیتی در دانشگاه تهران پذيرفت و يكی از تأسیس‌کنندگان انجمن اسلامی دانشگاه تهران محسوب می‌شد. در جبهه‌های حق عليه باطل نیز حضور يافته و عليه متجاوزان بعثی جنگيد و سرانجام یکم اسفند ۱۳۶۴، هواپیمای حامل این شهید و افراد شاخصی همچون آیت‌الله محلاتی که در حال مأموریت بودند توسط دو جنگنده رژیم بعث مورد هدف قرار گرفت و آن‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

انتهای پیام
captcha