دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان «رنجبر» و «عبدل‌زاده»
کد خبر: 4200911
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان «رنجبر» و «عبدل‌زاده»

شهردار تبریز به همراه دو عضو شورای اسلامی شهر با خانواده‌ معظم شهدای والامقام «محمدباقر رنجبر آذرفام» و «رسول عبدل‌زاده طالقی» دیدار و گفت‌وگو کردند.

شهردار تبریز، خانواده شهید

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، روز گذشته 30 بهمن‌ماه، به همراه حجت‌الاسلام رسول برگی و یاسین بجانی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در دیدارهای جداگانه‌ای با خانواده‌های معظم شهیدان والامقام «محمدباقر رنجبر آذرفام» و «رسول عبدل‌زاده طالقی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدارها، شهادت را توفیقی الهی برای بندگان خاص و برگزیدگان مکتب اسلام معرفی کرده و اظهار کرد: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

شهردار تبریز افزود: آرامش و اقتدار امروز مهین اسلامی از برکت خون شهیدان است و راه شهید همچنان ادامه دارد.جریان خون پاک شهدا در رگ‌های این ملت بزرگ، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده و نظام سلطه جهانی را به وحشت انداخته است.

وی همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا را موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و راه شهدا دانست و گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا موجب تقویت روحیه خدمت‌رسانی در مسئولان نظام و خادمان به شهداست.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیریت شهری تبریز خود را ملزم به معرفی تک تک شهدای هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان می‌داند و در این راه تمام توان و ظرفیت خود را به‌کار خواهد بست. برهمین اساس مدیران شهرداری نیز موظف‌اند به صورت مستمر و هفتگی در منازل خانواده های شهدا حضور یابند.

در پایان این دیدارها، شهردار تبریز با اهدای لوح‌های جداگانه‌ای از خانواده شهیدان والامقام محمدباقر رنجبر آذرفام و رسول عبدل‌زاده طالقی قدردانی کرد.

شهید والامقام محمدباقر آذرفام، متولد سیزده فروردین سال ۱۳۳۴ در تبریز در قیام ۲۹ بهمن  سال ۱۳۵۶ مردم تبریز  بر علیه رژیم ستمگر شاهنشاهی به فیض شهادت نائل آمد.

شهید والامقام رسول عبدل‌زاده طالقی متولد دوم شهریور سال ۱۳۴۲ در تبریز، در تاریخ بیست و هفتم مهر سال ۱۳۶۱ در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha