اسرائیل، شکست‌خورده جنگ روایت‌هاست
کد خبر: 4200592
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
سردبیر روزنامه البناء لبنان

اسرائیل، شکست‌خورده جنگ روایت‌هاست

ناصر قندیل ضمن تحلیل تأثیر جنگ روایت‌ها در جنگ غزه، تصریح کرد: اسرائیل در جنگ روایت‌ها شکست خورده است و بازنده جنگ روایت‌ها باید جنگ را خاتمه دهد.

ناصر قندیل، سردبیر روزنامه البناء لبنانبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست «جنگ روایت‌ها و جنگ میدانی در غزه» امروز یک‌شنبه 29 بهمن ماه در اولین روز از نمایشگاه رسانه‌های ایران، با حضور ناصر قندیل، سردبیر روزنامه البناء لبنان در محل غرفه غزه این نمایشگاه برگزار شد.

در این نشست، قندیل با اشاره به شروع نبرد غزه پس از طوفان الاقصی، گفت: هنگامی که از عملیات غزه صحبت می‌کنیم از یک نوآوری جدید صحبت می‌شود که حماس از آن پرده برداشت و آن جنگ رسانه‌ای ما با رژیم صهیونیستی و حامیانش است و ما در چنین نبردی پیروز شده‌ایم.

وی تشریح کرد: رژیم صهیونیستی همواره بر این باور بود که یک همراهی عمومی را پشت سر خود دارد، اما اکنون همه می‌دانیم که چنین نیست و ما در این نبرد پیروز شده‌ایم و چیزی که ما اکنون شاهد آن هستیم، شگفت‌زده شدن رژیم صهیونیستی است.

سردبیر روزنامه البناء لبنان به حمایت مردم اروپا و آمریکا از مردم فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای شروع نبرد غزه شاهد حمایت سران اروپایی از رژیم صهیونیستی بودیم، مثلاً دیدیم کسی همچون مکرون یا نخست‌وزیر انگلیس صحبت کردند که باید ائتلافی علیه حماس ایجاد شود. اما اکنون مردم در این کشورها برخواسته‌اند و شاهد تظاهرات آنان در اروپا و آمریکا در حمایت از مردم فلسطین هستیم.

وی سخنان خود را با تحلیل جنگ روایت‌ها ادامه داد و گفت: در جنگ روایت‌ها دو سؤال مطرح است؛ حق چیست؟ و حق با چه کسی است؟ ما شاهد تغییر عقیده نسبت به جنگ غزه در گسترۀ جهانی هستیم. اکنون دنیا بر این باور رسیده و می‌داند که حق با مردم فلسطین است. تظاهرات در کشورهای جهان این موضوع را تأیید می‌کند و بر همین‌ اساس نیز تغییر نظر دولت‌ها رخ داده و می‌توان گفت که اسرائیل در جنگ روایت‌ها شکست خورده است.

قندیل با طرح این سؤال که آیا برنده شدن در جنگ روایت‌ها در نتیجۀ میدانی جنگ تأثیری دارد، افزود: برخی این سؤال را مطرح می‌کنند که هم‌اکنون آمریکا و چند کشور کوچک در سازمان ملل در سمت رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و تا وقتی که آمریکا تصمیمات سازمان ملل را وتو می‌کند، پیروزی در جنگ روایت‌ها چه اهمیتی دارد؟ اما باید پاسخ داد کسی‌ که در جنگ روایت‌ها پیروز شده است، زمان را در دست دارد و کسی که شکست می‌خورد، زمان به ضرر او خواهد بود و باید جنگ را خاتمه بدهد.

وی ادامه داد: جنگ روایت‌ها نشان می‌دهد که نظر مردم بر این جنگ سایه دارد. درنتیجه جنگ روایت‌ها توانسته معادلۀ موجود را تغییر بدهد و درنتیجه نبرد غزه یک طرف جدیدی به نام زمان ایجاد کرده است و من زمان را به‌عنوان ژنرال این جنگ می‌دانم و هنگامی‌که ژنرال وارد جنگ شود، نتیجه را تعیین می‌کند.

یادآور می‌شود، بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، از امروز 29 بهمن ماه در مصلی تهران آغاز شده و تا چهارشنبه دوم اسفندماه برپا خواهد بود.

انتهای پیام
captcha