انتخابات؛ صحنه تقابل موافقان و مخالفان جمهوریت
کد خبر: 4200341
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
مقتدایی تأکید کرد:

انتخابات؛ صحنه تقابل موافقان و مخالفان جمهوریت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: انتخابات ۱۱ اسفند صحنه تقابل دو تفکر اسلامی - غیر اسلامی ، موافقان و مخالفان جمهوریت و استقلال طلبی و آزادی‌خواهی در مقابل رویکردهای سلطه‌گرانه است.

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با ایکنا درباره تأثیر حضور پرشور مردم و مشارکت حداکثری در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در افزایش اقتدار و امنیت ملی در عرصه بین‌المللی، گفت: اکنون دو جبهه قدرتمند روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند. یک جبهه‌ متشکل از ملت ایران است که تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا بسترهای انتخابات پرشور، امنیت‌آفرین و استقلال‌زا را در سطوح بالاتر برای ایران فراهم کند.

وی با اشاره به معاندان و بدخواهان انقلاب اسلامی به منزله جبهه مقابل اظهار کرد: عمده تلاش آنها با در اختیار داشتن امپراتوری رسانه‌ها، تأثیرگذاری بر افکار عمومی است.


بیشتر بخوانید: 


مقتدایی با اشاره به اینکه دشمنان با تمرکز رسانه‌ای و استفاده از این راهبرد به دنبال دلسرد کردن مردم برای مشارکت در انتخابات هستند، اظهار کرد: این تلاش و راهبرد دشمن در جنگ تبلیغاتی علیه ایران در آستانه انتخابات، افزون‌تر خواهد شد تا با ایجاد بی‌تفاوتی، تشتت و سردرگمی ملت، موج بی‌رغبتی مشارکت در انتخابات و بی‌اهمیتی نسبت به تعیین سرنوشت کشور را رقم بزنند.

حضور گسترده در جشن انقلاب؛ خنثی‌سازی اقدامات جبهه دشمن 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: آنچه امروز به ویژه پس از حضور گسترده مردمی در جشن چهل و پنج سالگی انقلاب اسلامی، کاملاً واضح و روشن است، ایستادگی مردم پای نظام و دستاوردهای انقلاب با وجود شیطنت‌های رسانه‌‌ای دشمنان است. این به نوعی خنثی‌سازی اقدامات جبهه دشمن است.

وی تأکید کرد: کاملاً واضح است در صورتی که انتخاباتی با مشارکت بالا برگزار شود، ایران توانایی بیشتری برای تأثیرگذاری در حوزه سیاست‌خارجی بدست خواهد آورد. به همین جهت است که هم رسانه‌های دشمنان در این فرصت کم باقی‌ مانده به دنبال اثرگذاری بیشتر بر افکار عمومی، القای پشیمانی از انقلاب و در پی آن حضور کمرنگ‌‌‌تر در انتخابات هستند و هم تلاش‌ها از سوی مدافعان انقلاب اسلامی بر این موضوع متمرکز است تا حضور مردم پای صندوق‌های رأی در بالاترین سطح محقق شود.

انتخابات مجلس و خبرگان؛ تقابل دو تفکر اسلامی و غیر اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در مجموع می‌توان گفت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اکنون صحنه تقابل دو تفکر اسلامی - غیر اسلامی ، موافقان و مخالفان جمهوریت و استقلال و آزادی‌خواهی در مقابل رویکردهای سلطه‌گرانه است.

مقتدایی با تأکید براینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که ملت ایران در انتخابات 11 اسفند، بسیار هوشیارانه عمل می‌کنند، افزود: باید از تمامی ظرفیت‌ها در فرصت باقی‌مانده به منظور امیدآفرینی و روشنگری به ویژه در میان نسل جوان، بهره برد.

اکنون انقلاب اسلامی نیازمند حمایت‌های مردمی است

وی درباره نقش خواص در ترغیب و تشویق مردم به امر انتخابات، گفت: خواص، دانشگاهیان، فرهنگیان، گروه‌های مرجع، روحانیت و همه افرادی که تریبون‌دار هستند، باید به این نکته توجه کنند که اکنون انقلاب اسلامی نیازمند حمایت‌های مردمی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان تأکید کرد: خواص به رسالت خود عمل کنند تا با جلب مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی، حضور میدانی مردم و ناامیدی دشمنان، آرمان‌های نظام اسلامی بیش از پیش محقق و اشکالات موجود کشور برطرف شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha