رقابت 165 نفر از کارکنان کمیته امداد استان مرکزی در مسابقات قرآن
کد خبر: 4200020
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

رقابت 165 نفر از کارکنان کمیته امداد استان مرکزی در مسابقات قرآن

قائم‌مقام اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان کمیته امداد استان با حضور 165 نفر در مجتمع آیت‌الله اراکی در حال برگزاری است.

مهدی صالحی، قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی

مهدی صالحی، قائم‌مقام اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، امروز، 26 بهمن، در جریان برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان و خانواده این مجموعه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از استقبال خوب جامعه هدف از این دره از مسابقات خبر داد و افزود: خوشبحتانه کمیته امداد، نهادی انقلابی و ولایی است و تمام کارکنان این مجموعه از اجرای برنامه‌های قرآنی استقبال قابل توجهی دارند.

وی ترویج فرهنگ قرآن بین خانواده کیمته امداد را امری ضروری تلقی کرد و گفت: این نهاد علاوه بر خدمات ارائه شده در زمینه‌های مختلف در راستای رفع محرومیت‌زدایی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی با بهره‌گیری از اساتید مجرب استان می‌کند. عقد تفاهم‌نامه با تعدادی از مؤسسات قرآن از جمله برنامه‌های اجرایی است که متسابقان از اجرای آن استقبال می‌کنند.

صالحی از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در کانون‌های تابستانه خبر داد و افزود: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف و در گروه‌های سنی متفاوت برگزار می‌شود. برای پیشرفت متقاضیان از اساتید خوب استان برای آموزش استفاده می‌شود. تا نمایندگان استان در مراحل کشوری از سطح خوبی برخوردار بوده و دست پر به استان بازگردند.

قائم‌مقام اداره‌کل کمیته امداد استان ادامه داد: توجه به رفع محرومیت‌زدایی باعث نشده از انجام امور فرهنگی و قرآنی غافل باشیم. به همان اندازه که رفع محرومیت و توانمندسازی خانواده‌ها مدنظر است، به همان اندازه نیز امور قرآنی و توانمند کردن جامعه هدف در این مسیر و رشته مورد علاقه‌ایشان برای ما اهمیت دارد.

صالحی با بیان اینکه سومین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان و خانواده آنان تحت عنوان «شهدای غزه» برگزار می‌شود، اضافه کرد: 165 نفر در مرحله استانی این مسابقات قالب رشته‌های اذان، دعاخوانی، حفظ در سطوح مختلف، قرائت ترتیل، تحقیق با یکدیگر رقابت کردند. این رقابت‌ها تا عصر امروز ادامه دارد و آیین اختتامیه و اعلام نفرات برتر نیز پس از اتمام مسابقات برگزار می‌شود.

حضور 165 نفر در مسابقات قرآن

فاطمه رستمی، معاون فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد استان مرکزی، نیز استقبال کارکنان و خانواده آنان از برگزاری مسابقات قرآن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امسال 165 نفر در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کردند که امروز در حال رقابت با یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: سومین دوره مسابقات قرآن کارکنان در گروه‌های سنی کمتر از 12 سال، 12 تا 16 سال و بالای 16 سال در نظر گرفته شده است. همچنین رشته حفظ 10 سوره از قرآن یا بیشتر ویژه گروه سنی کمتر از 9 سال در نظر گرفته شده است که کودکان از این رشته استقبال خوبی داشتند.

رستمی تشویق و ترغیب همکاران به مباحث قرآنی و تقویت روحیه معنوی آنان را از اهداف برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانست و ادامه داد: با توجه به نگاه قرآنی مدیرکل کمیته امداد استان و با نظر به اینکه حضور گروه سنی کمتر از 9 سال در مسابقات از سوی مرکز پیش‌بینی نشده بود، این مسابقات به صورت استانی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری رشته قرآنی «تفسیر»، اضافه کرد: حدود 43 نفر در این رشته شرکت داشتند که این مسابقات دوشنبه، 23 بهمن برگزار شد و برگزیدگان آن امروز در مراسم اختتامیه تجلیل می‌شوند.

معاون فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد استان در پایان بیان کرد: این دوره از مسابقات با حضور داوران مجرب استان همچون آقایان محمدباقر نشیبا، مرتضی مختاری، مجید جیریایی، محمدکاظم ربیعی، عبدالرضا هدایتی، مرتضی سعیدی، حمیدرضا معصومی‌پویا و خانم‌ها زهرا باقری‌اصل، فهیمه جفرسته، عائده محبی، فاطمه کرمی، محدثه مؤمنی داوری شد.                                                       

انتهای پیام
captcha