برگزاری پنجمین آزمون ارزیابی حافظان قرآن نزاجا
کد خبر: 4199829
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کشتگر خبر داد:

برگزاری پنجمین آزمون ارزیابی حافظان قرآن نزاجا

پنجمین آزمون ارزیابی حافظان قرآن کارکنان پایور نیروی زمینی ارتش، امروز به میزبانی مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش در اصفهان برگزار شد.

محمدرضا کشتگرمحمدرضا کشتگر؛ مدیر امور قرآنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، با اعلام این خبر گفت: پنجمین آزمون ارزیابی حافظان قرآن ویژه کارکنان پایور به منظور اعطای ارشدیت، مرحمتی مقام معظم رهبری که به طور یکسان در کل نیروهای مسلح در جریان است، امروز چهارشنبه 25 بهمن در دو نوبت صبح و بعدازظهر در مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش در حال برگزاری است و حدود 50 حافظ یک جزء تا کل قرآن در این آزمون شرکت کرده‌اند.

کشتگر با اشاره به اینکه افراد شرکت‌کننده در این آزمون با حضور داور مورد تأیید سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و همچنین نماینده‌ای از این سازمان، محفوظات خود را ارائه می‌کنند، گفت: پرسنل شرکت‌کننده در این آزمون پیش از این تنها در آزمون عقیدتی یگانی محل خدمت خود شرکت کرده بودند و با کسب نمره قبولی به این مرحله راه یافتند. این آزمون در سال جاری برای دومین‌بار ویژه کارکنان پایور برگزار می‌شود.

مدیر امور قرآنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعطای ارشدیت و ماهیت و امتیازات مرتبط با آن گفت: علاوه بر ارتقای درجه، هر کدام از شرکت‌کنندگان به شرط دریافت رتبه قبولی متناسب با پیشرفتشان از امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

وی افزود: یکی از امتیازات از سوی فرماندهی نیروی زمینی است به این معنی که فرد موفق در حفظ کل قرآن می‌تواند بدون نوبت از تسهیلاتی همچون خانه سازمانی برخوردار شود.

کشتگر تصریح کرد: هیچ توالی زمانی مشخصی برای برگزاری این آزمون وجود ندارد و نوبت بعدی آن را اوایل سال 1403 برگزار خواهیم کرد. آزمون سال آینده هم اختصاص به افرادی خواهد داشت که پیشتر حفظ اجزایی از قرآن را ارائه کرده بودند و موفق به حفظ جزء‌های بیشتری نیز شده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین ساز و کاری برای کارکنان وظیفه نیز برای اعطای امتیاز به آنها در نظر گرفته شده است، گفت: آزمون کارکنان وظیفه با ساختاری مستقل و مجزا از کارکنان پایور برگزار می‌شود و معمولاً همزمان با برگزاری مسابقات قرآن ویژه این نیرو است و با توجه به اینکه مدت زمان خدمت این عزیزان در نیروهای مسلح محدود به دوران خدمات وظیفه عمومی است، تعداد دفعات برگزاری چنین آزمون‌هایی ویژه کادر وظیفه بیشتر از کارکنان پایور است.

انتهای پیام
captcha