برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» در کربلا
کد خبر: 4199368
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» در کربلا

کمیته برگزارکننده هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی «بهار شهادت» از برپایی فعالیت‌های این دوره از ۲۵ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، استاد علی کاظم سلطان، رئیس کمیته برگزارکننده هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی «بهار شهادت»، گفت: به توصیه شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت عالی دینی، کادرها و کمیته‌های مسئول برگزاری این دوره جشنواره مقدمات را برای برپایی آن در زمان مقرر کامل کرده است.

سلطان افزود: این جشنواره با شعار «امام حسین(ع)، خروش آزادگان و راز پیروزی» برگزار می‌شود و ۱۰۰ شخصیت از ۳۰ کشور در آن شرکت می‌کنند.

 وی افزود: این جشنواره شامل نشست‌های پژوهشی درباره امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و ابوالفضل العباس(ع)، یاران امام حسین(ع) و شهر کربلای معلی است.

رئیس کمیته برگزارکننده این جشنواره، گفت: این جشنواره شامل برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا نیز می‌شود. در نمایشگاه کتاب ۷۵ هزار عنوان از ۹۹ انتشارات عراقی، عربی و خارجی حضور دارند. نمایشگاه دیگری به طور خاص از اختراعات بین‌المللی با حضور ۵۰ مخترع عراقی برگزار می‌شود.

 سلطان گفت: این جشنواره شامل شب‌های شعر کلاسیک عربی و شعر عامیانه عراقی و همچنین جشن‌هایی در مدارس، دانشگاه‌ها و برخی از اداره‌های بزرگ برگزار خواهد بود.

 وی خاطرنشان کرد: صحن حسینی ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ افتتاحیه این جشنواره را برگزار خواهد کرد.

آستان مقدس امام حسین(ع) هر ساله جشنواره بین‌المللی فرهنگی بهار شهادت را با حضور چهره‌های علمی، علمای دینی، اندیشمندان و علما از مذاهب و ادیان مختلف و از سراسر کشورهای جهان برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha