مسابقات قرآن عهدی برای تربیت نسل قرآنی است
کد خبر: 4197766
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
قاضی‌زاده‌هاشمی:

مسابقات قرآن عهدی برای تربیت نسل قرآنی است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین افتتاحیه بخش آقایان سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن این بنیاد با اشاره به اینکه لازمه تبعیت از قرآن، درک مفاهیم آن است، گفت: این قبیل رویدادها عهدی برای انتخاب سبک زندگی قرآن و تربیت مبتنی بر ملاک‌های قرآنی است.

قاضی زاده هاشمیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم (بخش آقایان) در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه لازمه تبعیت از قرآن، درک مفاهیم قرآن است، گفت: قرائت قرآن باید مقدمه فهم قرآن باشد و فهم قرآن منجر به عمل قرآنی می‌شود. قرائت و انس با قرآن به تدریج منجر به تغییر زندگی ما خواهد شد. انسان قرآنی اهل تقوا می‌شود و خدا از انسان مؤمن صیانت می‌کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه خانواده ایثارگران و شهدا در این زمینه پیشتاز هستند، گفت: شما تابلوی تمام‌عیار آرمان‌ها و هستی‌شناسی پدران خود هستید و مسئولیت بیشتری دارید. پدران شما نسبت به این موضوع پیشتاز بودند و اکنون مسئولیت این مدل زندگی بر دوش شماست. افزون بر اینکه شما افرادی اهل قرآن هم هستید.

وی تأکید کرد: امیدواریم این مسابقات برای ما هم‌ عهدی برای انتخاب سبک زندگی قرآنی باشد و تربیت مبتنی بر قرآن ملاک برنامه‌های آموزشی ما قرار بگیرد و از آن بهره‌مند شویم.

این گزارش حاکی است، مهدی متین‌پور؛ مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی، مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد که در مرحله شهرستانی بیش از ۷ هزار نفر، در مرحله استانی ۳ هزار نفر و در مرحله کشوری نیز ۵۰۰ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

متین‌پور ادامه داد: مرحله کشوری این مسابقات در بخش بانوان با حضور بیش از ۳۰۰ نفر در ۸ بهمن‌ماه برگزار شد و امروز شاهد افتتاحیه مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از آقایان هستیم.

پایان‌بخش این مراسم افتتاحیه نیز تجلیل از پدر شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر بود.

سی‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بنیاد شهید و امور ایثارگران از 8 بهمن در مشهد آغاز شده است و تا فردا 16 بهمن ادامه دارد. 

انتهای پیام
captcha