32 حافظ کل خمین تجلیل شدند
کد خبر: 4197711
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵

32 حافظ کل خمین تجلیل شدند

مدیر مؤسسه مهد قرآن خمین از تجلیل 32 حافظ کل این شهرستان همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

تجلیل از حافظان خمینی

اعظم فتحی، مدیر مؤسسه مهد قرآن خمین، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت به رشته حفظ و تشویق کودکان و نوجوانان برای آموختن این رشته مورد تأکید قرار داد و افزود: شهرستان خمین که به شهر هزار شهید معروف است، تربیت هزار حافظ کل (به‌ازای هر شهید یک حافظ) را مدنظر قرار داده است.

وی تصریح کرد: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و آغاز چهل‌و‌پنجمین سال پیروزی انقلاب تجلیل از حافظان این شهرستان در دستور کار قرار گرفت؛ از این رو از 32 حافظ کل قرآن با حضور معاونت امور استان‌های مؤسسه کشوری مهد قرآن کریم، مدیرکل و رییس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، مدیر نمایندگی موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در خمین تجلیل شدند.

فتحی با تأکید براینکه استفاده از ظرفیت خیرین فعالیت در حوزه قرآنی را با شتاب بیشتری پیش خواهد برد، اضافه کرد: آقای محمدحسن رضایی، خیر خمینی در این مراسم به حفاظ هدایایی همچون سفر رایگان به کربلای معلی و هدیه سه میلیون تومانی اعطا کرد.

وی افزود: در این مراسم مؤسسه قرض‌الحسنه مهدیه خمین نیز به هریک از حفاظ وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی اعطا کرد. همچنین در این مراسم توسط مادران شهدا به هر حافظ یک پلاک شهید از هزار شهید شهرستان خمین با شعار شهر هزار شهید هزار حافظ قرآن کریم اهدا شد.

فتحی در پایان گفت: در پایان این مراسم از ۳۷ حافظ جزء و مربیان آنان نیز تقدیر شد. شهرستان خمین با داشتن ۱۲۳ حافظ کل قرآن کریم، هزار حافظ جزء و ۲۵۵ مربی و مدرس نسبت به جمعیت خود به خمین شهر قرآنی شهرت دارد و با شعار شهر هزار شهید، هزار حافظ قران کریم چشم‌انداز تربیت هزار حافظ کل را در طرح جامع قرآن شهرستان خمین در برنامه‌های آینده تدارک دیده است.

انتهای پیام
captcha