اعلام برنامه‌های مدیریت شهری شیراز در دهه فجر
کد خبر: 4196978
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

اعلام برنامه‌های مدیریت شهری شیراز در دهه فجر

در آستانه فرا رسیدن دهه فجر شهردار شیراز به تشریح برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تفریحی این نهاد طی ایام‌الله دهه فجر پرداخت.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز​به گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، ۱۰ بهمن‌ماه و در آستانه آغاز دهه مبارک فجر در نشستی خبری با اشاره به در پیش‌رو بودن دهه فجر اظهار کرد: در تمامی سازمان‌های زیرنظر شهرداری و مناطق مختلف شهر شیراز، حدود ۵۰۰ پروژه به ارزش ۵۸ هزار و ۵۲۱ میلیاردتومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد که از این میان، ۲۱ هزار و ۶۵۰ میلیاردتومان متعلق به پروژه‌های آماده افتتاح است و ۳۶ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان نیز به پروژه‌های اختصاص دارد که عملیات اجرایی آنها در دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.

وی افزود: افتتاح و کلنگ‌زنی این حجم از پروژه و ابرپروژه، کاری بی‌سابقه است که در سایر کلانشهرها هم تاکنون اتفاق نیفتاده بود اما در شهر ما در سایه وفاق و اتحاد شورای شهر و شهرداری شیراز، به ثمر نشست.

شهردار شیراز گفت: ما اولویت را بر اساس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قرار داده‌ایم و هیچ توقفی در پروژه‌های شهرداری وجود ندارد. حتی یک پروژه نیمه تعطیل نداریم و در این شرایط رکود و بحران اقتصادی، شهرداری با تمام قوا کار را پیش می‌برد و حتی وظایف خیلی از دستگاه‌های دیگر را نیز به دوش می‌کشد.

اسدی از برگزاری جشن‌های انقلاب، مسابقات فرهنگی و ورزشی و تجلیل از خانواده‌های شهدا شیراز به عنوان برخی برنامه‌های غیرعمرانی شهرداری شیراز در  دهه فجر نام برد و گفت: شیراز در مسیر تحول عمرانی است و سیر پیشرفت بسیار خوبی دارد و در همین راستا، سال آینده شاهد جهش شهرسازی، نهضت آسفالت و حوزه حمل و نقل و ترافیک خواهیم بود.

شهردار شیراز با اشاره به سئوال مطرح شده در خصوص وضعیت فرهنگسراها گفت: در فرهنگسراها با کمبود نیروهای متخصص مواجه هستیم که اگر این مشکل برطرف شود، می‌توانیم از تمام ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

اسدی در خصوص افتتاح پروژه بازار پروتئین در سفر رئیس جمهور و انتقال اصناف دروازه کازرون به این بازار گفت: برخی از پروژه‌ها درست است که افتتاح می‌کنیم اما ممکن است مقداری زمان برای بهره‌برداری ببرند و این مسئله هم یک امر طبیعی است.

وی بیان کرد: برای انتقال و ساماندهی اصناف دروازه کازرون نیازمند مذاکره و تعامل هستیم اما رویکرد شهرداری تعامل با مردم است و رفاه شهروندان در نظر دارد و اصولاً پروژه‌های شهرداری برای رفاه حال مردم اجرا می‌شود اما در ساماندهی دروازه کازرون مصمم هستیم.

شهردار شیراز با اشاره به تکمیل رینگ دور شهر، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، روان‌سازی ترافیک، ساماندهی مشاغل مزاحم، ایجاد و توسعه فضای سبز، تامین آب، جلوگیری از فرسایش و تثبیت سواحل رودخانه در کنترل سیلاب، گفت: پروژه بام سبز از بولوار چمران به سمت قصردشت، همت شمالی و خیابان شهید رمضانی با عنوان پل زندگی به عنوان پروژه گردشگری مدنظر است.

اسدی با بیان اینکه استفاده رایگان از مترو در ۲۲ بهمن، برگزاری مراسم ۱۲ و ۲۲ بهمن، اجرای ویدئو مپینگ در ارگ کریمخان و برگزاری پیاده‌روی ۱۰هزار نفری، از جمله برنامه‌هایی است که توسط شهرداری شیراز در دهه فجر امسال برگزار می‌شود، عنوان کرد: شهرداری شیراز امسال نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد و بیش از ۹ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است و به پروژه‌ها نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان  تزریق شده است.

وی افزود: در قالب سند ارتقا کیفیت زندگی در ۱۵۲ محله کار را شروع و قرارگاه ایجاد شد تا تحولی در این بخش شاهد باشیم و در این راستا ۳۹۳ مورد از سوی مردم و یاوران شورای اسلامی شهر در سطح مناطق احصاء شد و آن را برطرف خواهیم کرد.

شهردار شیراز در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در خصوص پروژه زیرگذر گویم، گفت: این پروژه اگرچه بحرانی بود اما امروز روی ریل افتاده و در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدی در خصوص تملکات شهرداری گفت: یکی از دلایل اصلی تعطیلی برخی از پروژه‌ها به دلیل مشکل تملک بود و امسال میزان تملکات شهرداری نسبت به همه سال‌ها بی‌نظیر بوده است.

شهردار شیراز ادامه داد: ۲ هزار اولویت نیز در قالب طرح و پروژه‌های کوچک توسط یاوران شورا احصا شد که ۳۹۳ مورد آن به صورت مستقیم مربوط به شهرداری بود ودر راستای امیدآفرینی دیگر اولویت‌ها با امضای استاندار فارس به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شدند.

وی همچنین در پاسخ به چرایی عدم پرداختن به موضوع انتخاب شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا، گفت: در اتاق فکر شهرداری این مهم مطرح شد تا از کنار این موضوع به راحتی نگذریم، چرا که با عنوانی که به شهرداری داده شده می‌توان گردشگری سلامت را رونق داد، گردشگر بیشتر جذب کرد و مسائلی همچون؛ پردازش و تفکیک پسماندها، استفاده از آب‌های خاکستری، نصب دستگاه‌های اندازه‌گیری و برگزاری جشنواره بزرگ بازیافت در راستای اموزش شهروندی، نیز پیش‌بینی شده که در بودجه سال آینده نیز برای آن‌ها اعتبار تعریف شده است و در این راستا اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز در شیراز سرعت گرفته است.

وی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار در خصوص پروژه زیرگذر گویم، گفت: این پروژه اگرچه بحرانی بود اما امروز روی ریل افتاده و در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدی در خصوص مسیر دوچرخه سواری ۲۵ کیلومتری از منصورآباد تا کوه نور نیز گفت: با کلنگ‌زنی مسیر، پروژه در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی در خصوص تقاطع قصردشت نیز گفت: چند تملک در مسیر اجرای پروژه وجود داشت و تلاش می‌شود برای کاهش مشکلات ناشی از اجرای مسیر، یک زیرگذر نیز تعریف شود.

 شهردار شیراز بیان کرد: عملیات اجرایی یک بوستان ۳ هکتاری، ساماندهی بوستان‌های اطراف چنارراهدار، پروژه آکواریوم، دو شهربازی در بوستان جنت و آزادی، دو فرهنگسرا، ۱۱ سالن ورزشی غیر توپی، آمفی تئاتر روز باز، فرهنگسرای تعزیه، ساختمان کافه کتاب، باغات مهربانو و … از جمله پروژه‌هایی است که با سرفصل تفریحی، گردشگری و فرهنگی آغاز شده و یا در دستور اجرا قرار دارد.

وی در خصوص رودخانه خرم‌رود که در سفر هیئت دولت به شهرداری شیراز تحویل داده شد، هم گفت: در حال حاضر مطالعات در حال انجام است و معتقدسم این رودخاته برای شهر شیراز یک فرصت است و امید است بستر ساماندهی آن بهتر از گذشته مهیا شود.

 شهردار شیراز همچنین با تاکید بر این نکته که فرهنگ شهروندی اولویت ما قرار دارد، گفت: همایش فرهنگ شهروندی در حوزه‌های مختلف نیز در دستور کار قرار دارد.

 اسدی، توسعه حمل‌ونقل عمومی را از اولویت‌های مدیریت شهری ذکر و عنوان کرد: در این راستا مطالعات راه‌اندازی بی‌آرتی شروع شد اما در اجرا با مشکل مواجه شدیم.

شهردار شیراز همچنین تصریح کرد: سال آینده برنامه هوشمندسازی وسیع در سطح شهر پیاده خواهد شد.

وی در رابطه با دوچرخه‌های اشتراکی نیز بیان کرد: در قرارداد با شرکت مربوطه به مشکل برخوردیم و امید است با حل مشکلات ایجاد شده، دوباره دوچرخه‌ها به خیابان‌ها بازگردند.

اسدی با تاکید بر این نکته که کاهش و ساماندهی ترافیک از دغدغه‌های اصلی شورای اسلامی شهر و شهرداری است، گفت: امسال راجع به بازسازی و نوسازی وسایل نقلیه سبک و سنگین شهرداری اتفاق بی نظیری رخ داد و بخش قابل توجهی را تامین و بخش قابل توجهی را هم نوسازی کردیم.

شهردار شیراز در پایان اعلام کرد که در بودجه سال آینده اعتبار خوبی  برای پروژه‌های حمل نقلی، زیست محیطی، خدمات شهری، گردشگری، فرهنگی، ورزشی، محرومیت‌زدایی و باغات این کلان‌شهر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha