جهاد تبیین؛ برنامه ویژه کمیته مساجد ستاد دهه فجر
کد خبر: 4196890
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
حجت‌الاسلام خداداده خبر داد

جهاد تبیین؛ برنامه ویژه کمیته مساجد ستاد دهه فجر

رئیس کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی جهاد تبیین را مسئله و برنامه اصلی این کمیته در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام کرد.

خدادادهبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی امروز، ۱۰ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس این کمیته در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام خداداده طی سخنانی بیان کرد: کمیته مساجد بعد از ابلاغ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسئول ستاد بزرگداشت دهه فجر کار خود را آغاز کرد. اعضای کمیته هر کدام نقش ویژه و اساسی در اداره مساجد دارند. شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج محلات، سازمان دارالقرآن و ... از جمله اعضای کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: در تمامی استان‌ها کمیته مساجد ستاد دهه فجر تشکیل شده و جلسات متعددی نیز در این زمینه برگزار شده است. ویژه‌برنامه‌های فراوانی در این زمینه با توجه به حساسیت رده سنی نوجوانان و جوانان تهیه شده و اجرا خواهد شد. امروز متأسفانه با هجمه ناجوانمردانه تبلیغاتی مواجه هستیم که بسیاری از اصول پذیرفته شده در تاریخ را نیز انکار می‌کند.

خداداده اظهار کرد: در راستای این هجمه تبلیغاتی مسائل اجتماعی بسیاری در جامعه از سوی دشمنان مورد حمله قرار گرفته است که یکی از مسائل، موضوع زنان و خانواده است. مبارزه با فساد، مبارزه با اختلاس و ... نیز از جمله مسائلی است که دشمن آن‌ها را به نقاط ضعف جامعه تبدیل کرده و در جامعه پراکنده می‌کند. این نشان می‌دهد که ما باید در مورد موضوعات مختلف اجتماعی در جلسات به صورت بیشتر و ویژه بحث کنیم؛ لذا یکی از اولویت‌های کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: گویندگان و نویسندگان خوب جامعه باید حق و انصاف را به مردم برسانند که در این زمینه مسجد محل بسیار خوبی برای این امر است. امروز بیش از ۹۰ هزار مسجد و هشت هزار بقاع متبرکه می‌تواند محل بسیار مناسبی برای جهاد تبیین باشند. در سال جاری حدود یک میلیون نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند که حدود ۳۰۰ هزار نفر از ایشان از دانش‌آموزان بودند. این مسئله نشان از جایگاه والای مساجد و ظرفیت آن‌ها در میان مردم دارد.

رئیس کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر بتوانیم در ایام دهه فجر کارویژه‌ای را تعریف کنیم، می‌توانیم جریان غالبی که دشمن به دنبال آن است را از بین برده و به تبیین امور برای مردم بپردازیم. کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر به دنبال رساندن روایات و وقایع صحیح و درست جامعه به مردم است که اگر این اتفاق به خوبی رخ داده و در جامعه تبیین شود، حضور مردم در دهه فجر و انتخابات نیز به خوبی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم به زبان نسل‌های مختلف با ایشان ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع نماز و مهدویت در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری نماز‌های ظهر و عصر در روز ۲۲ بهمن به صورت رویدادی مسجدمحور، برپایی نمایشگاه‌های مختلف در مساجد، تدوین گزارش از دستاورد‌های مساجد و بقاع متبرکه پیشرو در موضوع انقلاب، معرفی مساجد نقش‌آفرین در انقلاب و ... از جمله برنامه‌های کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم جشن تکلیف دختران در مساجد در ایام دهه فجر، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه اهالی مسجد، برپایی غرفه‌های مساجد و بقاع متبرکه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، برپایی میز خدمت در مساجد شاخص در ایام دهه فجر، آذین‌بندی و چراغانی مساجد و بقاع متبرکه، استفاده از ظرفیت بسیج در مساجد و بقاع و ... نیز از دیگر برنامه‌های این کمیته در ایام دهه فجر خواهد بود.

خداداده تصریح کرد: ارائه دستاورد‌های انقلاب در حوزه‌های مختلف در مساجد و بقاع، برپایی کاروان‌های شادی در محلات کم‌برخوردار و روستایی، اجرای مراسم نورافشانی در هزار روستای کشور در شب ۲۲ بهمن، غریو بانگ الله اکبر در شب ۲۲ بهمن در مساجد و بقاع متبرکه و ... نیز از دیگر برنامه‌های ویژه کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در این ایام است.

انتهای پیام
captcha