ثبت‌نام 220 نفر از استان مرکزی در طرح قرآنی «بشری»
کد خبر: 4196133
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

ثبت‌نام 220 نفر از استان مرکزی در طرح قرآنی «بشری»

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مهد «رهروان ولایت» اراک از اجرای طرح قرآنی «بشری» در استان مرکزی خبر داد و گفت: تاکنون 220 نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند که 65 درصد از بانوان هستند.

طرح قرآنی بشری در استان مرکزی

مجتبی سعیدی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مهد «رهروان ولایت» اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم تحت عنوان «بشری» در استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح قرآنی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون 79 دوره از طرح قرآنی «بشری» به همت معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرهای مختلف کشور برگزار شده است و اراک هشتادمین شهری است که متقاضی اجرای طرح است.

سعیدی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 220 نفر که 65 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند از طرح استقبال کرده‌اند، اضافه کرد: از تعداد عنوان شده ثبت‌نام 120 نفر قطعی شده است. همچنین ثبت‌نام جهت حضور در این دوره تا سه‌شنبه، 10 بهمن‌ماه جاری ادامه دارد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مهد «رهروان ولایت» اراک افزود: این طرح قرآنی با شعار «آموزش آسان» پیش‌بینی شده است؛ از این‌رو برای ورود محدودیت و مانعی وجود نداشته و تمام متقاضیان که توان شرکت دارند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی بهره‌گیری از اساتید مجرب از تهران با هدف نظام‌مند کردن آموزش قرآن کریم را از امتیازات دوره برشمرد و اظهار کرد: از دیگر اهداف و امتیازات این دوره می‌توان به استانداردسازی محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای اقشار مختلف جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم، مهندسی تلاوت، ترغیب قرآن به جای تحمیل آموزشی آن، بهره‌گیری از روش شنیداری و گفتاری، آسان‌سازی آموزش تلاوت با صدا و لحن خوش، توجه به لهجه عربی اشاره کرد.

سعیدی تصریح کرد: دوره پیش‌بینی شده در روزهای 12 و 13 بهمن‌ماه در دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر در نظر گرفته شده است. آزمون این طرح نیز شنبه، 14 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و به پذیرفته‌شدگان پس از قبولی در ارزیابی و کارورزی گواهی‌نامه معتبر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه ثبت‌نام در دوره 80 هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: علاقه‌مندان جهت حضور در این دوره می‌توانند از طریق سامانه «حمد» به آدرس www.qia.ir مراجعه کنند. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به @Saeidi114 پیام داده و جهت عضویت در گروه دوره بشری در پیام‌رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/joinchat/693961364C98065969d3 مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha