تقویت کسب و کارهای نوآورانه در مجمع حلال مکه
کد خبر: 4195556
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

تقویت کسب و کارهای نوآورانه در مجمع حلال مکه

مجمع حلال مکه با هدف کشف فرصت‌های جدید و تقویت کسب و کارهای نوآورانه در این حوزه، امروز نشست سه روزه خود را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سعودی گزت، مجمع حلال مکه از امروز سه‌شنبه آغاز به کار کرد.

  این رویداد سه روزه تحت نظارت ماجد القصبی وزیر بازرگانی این کشور در مرکز نمایشگاه‌ها و رویدادهای اتاق بازرگانی و صنایع مکه برگزار می‌شود.

مقامات ارشد سازمان غذا و داروی عربستان سعودی، شرکت خدمات حلال و سازمان استاندارد عربستان در این مجمع شرکت خواهند کرد که در راستای اهداف عربستان سعودی در زمینه صنایع حلال و حمایت از رشد اقتصادی ملی و مشارکت در تنوع بخشیدن به آن است.

این مجمع شاهد برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو با هدف پوشش دادن جنبه‌های مختلف صنایع حلال خواهد بود و صاحبان مشاغل را قادر می‌سازد تا تصویر دقیقی از وضعیت محصولات حلال را که شامل بخش‌های عمده‌ای مانند بخش مالی اسلامی، بخش غذای حلال و صنایع اسلامی، بخش گردشگری، بخش داروسازی و صنایع دارویی، بخش زیبایی، بخش خدمات لجستیک و بازاریابی، بخش فنی و بخش تجهیزات پزشکی می‌شود روشن کنند.

 روز سه‌شنبه، این مجمع شاهد چهار جلسه بحث و گفت‌وگو خواهد بود که اولین آن شامل «مدل‌های موفق در صنعت حلال» است که نوآوری، ترویج و بازاریابی محصولات حلال را روشن می‌کند و مطالعات موردی تجربیات خاص در صنعت حلال را ارائه می‌کند و پس از آن دومین جلسه با موضوع «تجارب جهانی در صنعت حلال» برگزار می‌شود که به ابعاد دیگر این صنعت از منظر تجربیات در حوزه نظارت، قانونگذاری، حقوقی، توسعه‌ای و اقتصادی در صنعت حلال می‌پردازد.

جلسه سوم در مورد «نوآوری در بازاریابی و رشد تجاری در صنعت سفر و گردشگری» بحث می‌کند که به اهمیت نوآوری در صنعت خدمات مسافرتی و گردشگری حلال، فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنعت سفر و مکانیسم‌هایی برای افزایش همکاری بین شرکت‌ها و مؤسسات در صنعت سفر و گردشگری می‌پردازد.

چهارمین نشست با عنوان توسعه و تحول صنعت حلال با ارائه چشم‌اندازها و چالش‌ها به بررسی بهترین شیوه‌ها و مدل‌های موفق برای نوآوری، توسعه و بازاریابی در صنعت حلال می‌پردازد. این مجمع با جلسات تبادل روابط دوجانبه صاحبان مشاغل (B2B) با هدف تقویت همکاری بین آنها و جذب فرصت‌های جدید و کسب و کارهای نوآورانه که به رشد صنایع حلال کمک می‌کند، همراه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha