رویداد ملی «سفر قهرمان» روایتگر شهدا می‌شود
کد خبر: 4195093
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
معاون فرهنگی و هنری حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری:

رویداد ملی «سفر قهرمان» روایتگر شهدا می‌شود

سجاد عباسی گفت: مجموعه کتاب‌های «قصه فرماندهان» که شامل داستان‌هایی درباره ۴۰ شهید است، محور کمیک‌استریپ استاپ‌موشن رویداد ملی «سفر قهرمان» خواهد بود.

روایت‌گر شهدا

به گزارش ایکنا، نشست خبری رویداد ملی «سفر قهرمان» با حضور سجاد عباسی معاون فرهنگی و هنری حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری، امروز اول بهمن در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. این رویداد با محوریت؛ ایستانمایی، داستان مصور، نقالی و پرده‌خوانی برگزار می‌شود.

در ابتدای جلسه عباسی گفت: این رویداد به نوجوانان کمک می‌کند که با فرایند و مسیر آشنا شوند. ما کمک می‌کنیم فرایند توانمندسازی در رشته‌هایی که در نظر گرفته شده است، اتفاق بیفتد.  سال گذشته رویداد ملی استاپ موشن را برگزار کردیم که حدود ۲ هزار نفر متقاضی بودند. امسال مسیر تولید را از ابتدا مساله محور کردیم و قهرمان در اینجا همان مساله ماست.

وی افزود: ما قهرمان را کسی می دانیم که زیست شرقی دارد و برخاسته از اقلیم، مسجد و محله خودش است. «سفر قهرمان» در واقع سفری درونی است که در تلاش هستیم به مخاطب امروز معرفی کنیم. کمیک استریپ، استاپ‌موشن، پرده خوانی و نقالی از جمله هنرهایی است که نوجوان می تواند در مسیر مورد نظر سراغ هر یک از آنها برود.

عباسی درباره کارکرد محتوایی  کمیک استریپ، استاپ موشن و … اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از طریق کتاب، شرایط را برای تولید کمیک استریپ و استاپ موشن با محوریت شهدا بیشتر فراهم کنیم. برای نمونه از مجموعه کتاب‌های «قصه فرماندهان» که شامل داستان‌هایی درباره۴۰ شهید است، مثال می‌زنم که محور کمیک‌استریپ استاپ‌موشن این رویداد خواهد بود. کمیک استریپ، استاپ موشن، پرد‌ خوانی و نقالی از جمله هنرهایی است که نوجوان را در رویداد «سفر قهرمان» کاملاً درگیر خود می‌کند. در این هنرها نوجوان درگیر روایت، داستان و تکنیک می‌شود و در نهایت به طی کردن مسیر مورد نظرش کمک می‌کند. در این فرایند یک بوم اختصاصی در اختیار نوجوانان قرار می‌گیرد که می‌توانند از طریق آنها کار هنری خود را ارایه دهند. سپس این بوم‌ها داوری شده و اگر در مراحل اولیه موفق شوند به رویدادهای منطقه‌ای دعوت می‌شوند که مجموعه‌ای از اردوهای سه روزه در ۷ استان کشور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از آن نوجوانان به یک رویداد پنج روزه ملی دعوت می‌شوند و سپس هر یک آثار خود را در یک فرایند پنج یا شش ماهه تولید می‌کنند. در این فرایند با طی کردن هر مرحله‌ای به مرحله دیگر وارد می‌شوند تا پایان این رویداد که در تیر برگزار خواهد شد. گیلان، آذربایجان شرقی‌، همدان، کرمان خوزستان و خراسان رضوی از جمله این هفت استان هستند که اردوهای آموزشی در آنها برگزار می‌شود.

عباسی معاون فرهنگی و هنری حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری در انتها تصریح کرد: برای برگزیدگان جوایز حمایتی در نظر گرفته‌ایم که از آثار بعدی آنها و تولیداتشان حمایت می‌شود که بیشترین این جوایز کمک ۳۰ میلیون تومانی است. در این رویداد نوجوانان با حضور در سایتی که برای این منظور طراحی و تدارک دیده شده است در این رویداد شرکت می‌کنند و سپس با انتخاب قهرمان مورد نظر، رشته هنری را که از طریق آن می‌خواهند راوی داستان آن قهرمان باشند، انتخاب و سفر خود را شروع می کنند. اختتامیه این رویداد در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha