هشدار درباره تبعات ثبت مؤسسات در درگاه ملی مجوزها
کد خبر: 4194559
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

هشدار درباره تبعات ثبت مؤسسات در درگاه ملی مجوزها

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به برخی تبعات ثبت مؤسسات قرآنی در درگاه ملی مجوزها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ممکن است در آینده مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر موسسات قرآنی کشور شود، لازم است قبل از هرگونه اقدام شتاب‌زده اقدامات کارشناسی صورت گیرد.

هشدار محمد انجم‌شعاع در خصوص تبعات ثبت موسسات در درگاه ملی مجوزها

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «اتقان»، محمد انجم‌‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: طی روزهای اخیر زمزمه ضرورت بارگذاری اطلاعات مؤسسات قرآنی در درگاه ملی صدور مجوز‌ کسب و کار جدی‌تر شده و از آنجایی که ممکن است در آینده مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر موسسات قرآنی کشور شود، لازم است قبل از هرگونه اقدام شتاب‌زده در این رابطه اقدامات کارشناسی صورت گیرد.

وی افزود: در ابتدای ایجاد درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، هدف و مأموریت این درگاه تسهیل‌گری در کسب و کارهای اقتصادی عنوان شد نه تسهیل‌گری‌ در فعالیت‌های فرهنگی و مردمی، ضمن اینکه مذاکره اولیه اینجانب با مسئولان درگاه ملی نیز نشان می‌دهد که به غیر از مشاغل خانگی سایر مشاغل ثبت شده در این درگاه بعد از دریافت مجوز با الزامات قانونی و حقوقی سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی روبه‌رو خواهند شد، سال گذشته تعدادی از موسسات به دلیل همین موانع قانونی و حقوقی تعطیل شدند.

مدیرعامل اتحادیه کشوری افزود: مهم‌ترین دغدغه اتحادیه کشوری این است که پس از درج اطلاعات موسسات قرآنی مردمی برخی از سازمان‌هایی که تاکنون هم موانع جدی بر راه مؤسسات قرار داده بوده‌اند؛ به دلیل داشتن اطلاعات و ارتباط مستقیم موسسات قرآنی در این درگاه، با آنان همچون بنگاه‌های اقتصادی دیگر برخورد کنند و نتیجه آن تعطیلی تعدادی دیگر از موسسات سطح کشور شود. 

انجم شعاع در پایان تأکید کرد: درخواست مدیرعامل کشوری از دستگاه‌های متولی آن است کار کارشناسی بیشتری روی این موضوع انجام پذیرد.

انتهای پیام
captcha